normaal post ik het liefst bliksemfoto's maar bij gebrek daaraan wil ik toch wat van mijn hobby laten zien.
Na zonsondergang vind ik een prachtige tijd om te fotograferen maar ook vogels en andere zaken in het laatste zonlicht zijn mijn favoriet.
groeten,
Peter
www.peter-elzinga.nl | Gewijzigd: 24 juni 2010, 23:01 uur, door Tripwire
weet ook niet welke ik mooier vind die met de vogls geloof zwaluwen of dat graag in het rood of ....... [moet ik nog door gaan ]
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ik heb peter-elzinga.nl eens doorgespit!
Wat een prachtplaten zitten er tussen zeg! Klasse! | Gewijzigd: 25 juni 2010, 20:55 uur, door AddictedStar
Citaat van SniperEye, vrijdag 25 juni 2010, 9:40 uur Zekers hele mooie foto's Kan je wat meer vertellen over de apparatuur (lensen, body etc.) die je gebruikt?
Hoi,
ik gebruik voor de meeste foto's een Eos 1d Mark IIN
Zo nu en dan voor portretfoto's mijn oude vertrouwde Eos d60 (al 7 jaar oud maar zeker geen misselijke body vanwege de fraaie huidtonen)
Zo nu en dan gebruik ik nog een oude Canon A1
Objectieven:
Canon EF 85mm 1.8mm (zeer scherp vanaf 2.0, vol open al bruikbare resultaten, erg fijne portretlens)
Sigma 400MM 5.6 APO HSM TeleMacro (een heel scherpe lens al bij 5.6)
Canon 24-105mm F4 met stabilisatie (een goede scherpe allround standaardzoom met goed mooie kleuren en contrast)
Sigma 70-200 2.8 EX HSM (eerdere versie zonder 'DG' maar haarscherp over het hele beeld en vanaf 2.8 zeer bruikbaar, ik gebruik deze lens heel vaak als portret en gotcha!-lens)
Sigma 15-30mm DG EX, een scherpe groothoeklens die op de 1D Mark IIN een enorm blikveld geeft, erg leuk voor allerlei doeleinden.
Voigtlander 100mm F3.5 macro, ooit gekocht voor 25 euro, het is qua bouwkwaliteit net een mona-toetjesbeker maar de resultaten zijn ontzettend goed, kan niets anders zeggen dus als je een exemplaar kunt krijgen, doen!, ze doen niet veel onder voor de dure lenzen en als je niet heel vaak 'macroot' een goede keus.
Voor de vogelfoto's gebruik ik de 400mm, voor de landschapsfoto's de Sigma 15-30 of 24-105. Ik vind het echter ook spannend om met de 70-200 of 85mm de detaillist uit te hangen.
Dit jaar ga ik met de 85 en 24-105 bliksemfoto's proberen te maken, kijken hoe dat gaat.
Ik hoop dit jaar nog wel wat te posten;-)
groeten
Peter
Bedankt! Ik heb er jaren over gedaan om het zo te krijgen, met een huishouding en een kleine heb je het geld niet voor het opscheppen:-)
Ik leg met (foto)klusjes wat geld opzij en 1 keer in de zoveel tijd ruil ik wat om of schaf ik er wat bij aan. Voor de 1D body heb ik 2 jaar op die manier gespaard en gewacht tot ze 2e hands in mijn bereik kwamen. Zo ook met die lenzen. Op die manier leer je de spullen ook enorm waarderen.
Peter | Gewijzigd: 26 juni 2010, 23:45 uur, door Tripwire