een ding bij mij is zeker ik wil later iets met aarde wetenschap, meteorologie, klimaat wil gaan doen.
maar het meeste is met een vwo diploma maar ik heb natuurlijk weer havo en moet ook een opleiding gaan zoeken met een Havo diploma (wel pas over 2 jaar) ik heb me al rot gezocht. kom steeds bij wageningen universiteit uit. maar weet iemand anders iets ?
Merci!
Tim de Vries
een ding bij mij is zeker ik wil later iets met aarde wetenschap, meteorologie, klimaat wil gaan doen.
maar het meeste is met een vwo diploma maar ik heb natuurlijk weer havo en moet ook een opleiding gaan zoeken met een Havo diploma (wel pas over 2 jaar) ik heb me al rot gezocht. kom steeds bij wageningen universiteit uit. maar weet iemand anders iets ?
Merci!
Tim de Vries
Wageningen Universiteit! Daar kun je Meteorologie studeren.
Je moet wel een VWO-diploma hebben of een relevante HBO-diploma.
Ik heb zelf weinig verstand van de beta-vakken (kom zelf van de sociale wetenschappen). Je zou, wanneer je zover bent, een gesprek aan kunnen vragen met een studieloopbaancoordinator. Wellicht is het handiger om een tussenstop te maken op het HBO, als je ambities hebt om naar de universiteit te gaan. | Gewijzigd: 16 juni 2010, 18:31 uur, door Dannyy
Is het halen van een vwo-diploma te lastig voor je, dan zou ik een wetenschappelijke opleiding richting klimatologie of meteorologie afraden. Er komt best een hoop hard werken bij kijken (en een hoop wis- en natuurkunde). Ik vond het persoonlijk best een leuk idee, het had niet veel gescheeld of ik zou zelf die kant op gegaan zijn. Mocht je het gaan proberen: veel plezier en veel succes!