We begonnen de chase naar Wijhe . Daar hebben we even gestaan , een paar foto`s gemaakt en toen naar Ommen gereden. Hier waren erg donkere en mooie wolkenluchten te zien . We moesten even weten waar we heen moesten dus belde we onze redder JOEY op , hij zij dat we rap naar Zwolle moesten gaan . Dus we snelden naar Zwolle en daar troffen we het aan . In de verte zag je een ROLWOLK (Dit was de eerste keer dat ik die zag ) We bleven even staan maakte de shots die nodig waren en reden zo hard mogelijk de bui uit . Maar helaas we konden de bui haast niet voor zijn . Ondertussen maakte ik foto`s (met Dervin`s camera ik was een extra SD kaart vergeten :$ ) Maar we konden de bui niet voor zijn dus zijn gaan genieten van de mooie onweer en wolken die langs trokken
Hier de foto`s
En omdat ik ze leuk vind .
Mvg Steven en Dervin
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
kon je niet ff langswippen, je was namelijk erg dicht in de buurt zo te zien lol, als je door was gereden had je me over reden | Gewijzigd: 8 juni 2010, 23:25 uur, door GraphicNizor
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Ik dacht zelf ook dat het een rolwolk was maar zat ook te twijfelen dacht ook dat het een wallcloud was .
Ik zag de inflow ook zag er vet uit was omstreeks 19:25 | Gewijzigd: 8 juni 2010, 23:52 uur, door mochino
Ik zag de inflow ook zag er vet uit was omstreeks 19:25
ook deze toevallig?
dan heb je ook vast die funnel gezien!
[
dan heb je ook vast die funnel gezien!
Er was inderdaad veel rotatie te zien en heb wel meer funnel achtige verschijnselen gezien .
Ik woon in dieze oost en die wall-cloud trok echt perfect langs ons heen. Wat ik zelf wel tof vond ,was dat het op een gegeven moment toen die vlak bij was het volledig wind stil was en je het op de achtergrond al zag flitsen .
Toen daarna begon het in ene flink te hozen en te waaien , daar ging mijn 400 meter aan oranje vlaggen en begon het wat onweren met een paar flinke klappen. Ik zat helaas met mijn poot in het gips anders was ik effe met de auto op pad gegaan en was ik naar het einde van stadshagen gereden , daar heb je wel wat mooie plekken om te kijken en die bui trok ook wat westelijk over zwolle heen . | Gewijzigd: 9 juni 2010, 09:48 uur, door MarkNL
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
ik heb de funnel hier op de foto staan zoek ff op mijn laatste 1e serie fotos, was er namelijk dicht bij. hij was er ook echt maar even.
de rolwolk ontstond bij de ijssel, in Hattem geloof ik.
En de kont van een rolwolk is minder mooi als de voorkant. dus die heb ik maar gelaten. staat wel op film geloof ik
had me gebeld man, want je was echt heel dicht in mn buurt | Gewijzigd: 9 juni 2010, 23:57 uur, door GraphicNizor