Het begon allemaal toen ik thuis kwam en me vader weg moest brengen. Op dat moment zat er een enorm front boven DE dat vanuit Den Ham goed te zien was.. Ik zet me pa af en rijdt terug naar huis. Eenmaal thuis aangekomen, snel de camera gepakt en op met vertrouwde spot plekje gaan staan, foto's schieten.. Geweldig om te zien hoe de bui steeds groter groeide toen ik er naar keek.. Helaas dreef de bui al van me af en bleef de actie uit. Na enige tuid werdt het te bewolkt en was er totaal geen plaatje meer van te maken, en ben ik teruggekeerd naar huis..
Vlak voor het eten gaat de telefoon!.. Het is Steven (Beter bekend als DeventerOverijssel), hij was aan het chasen, en vroeg mij om de buienradar eens te bekijken.. Ik open de site, en schrik me eigen wezenloos!.. Ik zie dat er een enorm systeem onze kant op komt, maar naarmate ik beter kijk, wordt ik toch een beetje teleurgesteld.. het zag er naar uit dat de bui mij zou schampen. Steven daarintegen vraagt dol enthousiast, "Joey!, wat zie je? en waar moeten we heen?" Ik wijs hem naar Zwolle waar de bui inmiddels aan het binnenrollen is..
Na het eten check ik buienradar nogmaals, en zie tot mijn grote verbazing dat de bui die "langs" mij heen zou gaan, ineens uitgegroeid is, en het staartje toch nog over me heen laat komen. Ik bedenk me niks, trek de videocamera uit de tas, gooi me Canon in de auto en scheur ervandoor..
Weer op dezelfde plek aangekomen, kijk ik eens richting het ZW, en ja hoor!.. daar komt wel degelijk wat aan..
Pikzwarte lucht, enige donders en af en toe een weerlicht.. Naar mate de bui dichterbij komt, zie ik toch iets van een Shelf/Arcus ontstaan en de donders en weerlichten worden heviger..
Ik bel Steven weer, en zeg em dat ik een shelf/Arcus of iets in die richting zie, en hij zegt dol enthousiast... nja niks.. opgehangen.. Ik schiet nog een aantal foto's wanneer de telefoon gaat. Het is Steven weer: "Ja sorry!, ik kon je niet goed verstaan!" Nee, vind je het gek als je de regen op de autoruit hoort slaan, mijn advies om hen naar Zwolle te sturen had dus toch goed uitgepakt, en Steven had de dag van zn leven zo te horen.
Inmiddels arriveert de bui bij mij, en begint het hevig te waaien, zo hard zelfs dat ik in de auto moet gaan zitten want de eerste spetters knallen op mn voorhoofd, en dat is geen pretje..
Dan begint het, de regen komt met bakken uit de lucht en het weerlicht vloog me om de oren, met prachtige rollende donders erachter aan..
Na enige tijd in mijn auto te hebben gezeten vanwege de regen, begint het iets op te klaren.. althans dat dacht ik!
Op het moment dat de regen stopt, zie ik dat een andere bui er gelijk achteraan komt, en met hetzelfde geweld losbarst!
Na een aantal CC's en 2 CG's te hebben gezien, trekt de bui als maar verder van me weg, en ik blijf nog even heerlijk op de motorkap van de auto na genieten, geweldige om te horen hoe dat klinkt in de verte..
Op een gegeven moment zitten er 3 buien elkaar gek te maken, en rommelt het aan 1 stuk door.. brr kippenvel!
Al met al een geweldige avond, terwijl ik dacht dat ik weer eens naast de pot zou piezen..
En tot slot krijg ik het lovende telefoontje van Steven! "Joey bedankt voor de gouden tip, we zaten precies op de goeie plek" Heerlijk!
Hieronder een aantal foto's
PS: Het filmpje komt er nog bij, ik ben deze momenteel aan het ver/bewerken.
Dit is de bui boven DE 's middags:
Dit is het front dat 's avond over me heen kwam:
| Gewijzigd: 8 juni 2010, 21:57 uur, door Joey
En ik vind het heel leuk, want ik herken echt werkelijk álles op je foto's.. Dat CB uit Duitsland, de rolwolk en andere arcusstructuren.. Alleen zag ik door de gebouwen die arcus niet zo mooi langgerekt..
Mijn foto's staan inmiddels ook op het forum, je zal ook een hoop herkennen denk ik!
Top!
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Daniel
Na zoveel van jou te hebben gelezen, kom ik er nu pas achter dat je in Almelo woont
Miss een idee, om is keer samen te gaan?