Het autotje zag er vrij klein uit, maar had ondanks het weerstation in mijn gezicht nog vrij veel ruimte. En tja, toen gingen we dus op pad richting Vollenhove etc. Met al het water daar kunnen buien zich opladen, en Mike en Dik hadden het ook vaker bekeken.. Het is alleen een secret chase plek gheghe, dus ik zeg verder niet heel veel meer. Eenmaal daar aan gekomen stond het prototype ramptoerist klaar, een kale man in een camper vlakbij het water. 'Of we gingen vissen' ehm nee.. Dat niet nee... Nadat we, of nouja GN het weerstation had opgezet veranderde hij toch van gedachten en vroeg hij wanneer de UFO's landen.. Na een korte uitleg kwam het toch genoeg door dat we achter onweer aan reden. Ugh, ik kreeg bijna de neiging om zijn camper het water in te drukken..
Het gene wat Mike dus opviel, was dat de wind vanuit het noorden kwam -waren we wel een kompas voor nodig om dat te weten..- De wind nam steeds meer toe en het begon toch wel wat te kriebelen. We hadden intussen de laptop al geraadpleegd voor de buienradar.. Al hadden we geen hoop op een -onbeveiligde- internetverbinding, maar warempel! Het werd dus live verbinding vanuit de polder terwijl onze blikken op de buienradar gleden richting een buienlijn in de onderste helft van Nederland. Als Sven en Jan die kregen in Utrecht, dan wij ook! Het probleem was, kwamen we achteraf achter.. Dat de activiteit er uit ging. Het was toch twijfel, waar moesten we heen? Het zag er nog steeds dreigend uit en het had ook zo de nodige voorboden van onweer.. Uiteindelijk viel de beslissing, we zouden richting Kampen rijden om daar langs de Ijssel rond te tuffen. Het was nu ongeveer 19.00, we hadden dus nog genoeg tijd om de bui op te vangen.
In Kampen gingen we nog even chasen op een snackbar waar we dus even wat gegeten hebben om bij te tanken. Volgens Mike's neus ging het regenen, klopte natuurlijk ook. Toen we bij de auto kwamen hadden we alleen een probleem, hoe zat het nu met de buien? In de stad was het wel allemaal beter beveiligd dan in de polder dus besloten we andere chasers te raadplegen. Eerst Sven, alleen die nam niet op.. :') Toen dus Supercell [Thijmco] geraadpleegd via mijn telefoon, die zei dat de bui dus uitdoofde en alleen de Engelse buien vannacht nog iets konden worden. Dat werd natuurlijk te laat, maar we wilden nog wel even kijken naar de radar. We zijn dus via Mike's huis gereden -met toch protest, zijn huis zou rommelig zijn gheghe..- om daar een kijkje te nemen, mocht het nog iets worden konden we nog verder, anders werd het mij naar huis brengen en nog kijken of Mike en Dik die bui gingen pakken. Dik heeft de hele weg zitten nadenken, en toen hij ook de radarbeelden zag werd het nog moeilijker.. Dik moest om 4.00 al weer aan het rijden, dus het moest wel iets worden natuurlijk.. Zelfs hij moet slaap Bij GN nog even een troostijsje gehad, gheghe.. Ook de kleine Snuffie en de grotere Snoet gezien!
En tja, toen was het voor mij dus naar huis gaan.. We zijn nog even naar de Shell gegaan waar Mike en Dik nog iets te drinken hebben weggehaald -Chocolademelk -. Toen we weer de Shell uitkwamen regende het, de stemming was een beetje sip. Tja, het was wel gezellig.. maar een leuke flits maakt het dan wel weer beter. Eenmaal bij mij thuis aangekomen vielen we met de neus in de boter, er stond nog wat patat op tafel met wat stokjes en zo zijn uiteindelijk de magen helemaal gevuld. Ze kregen nog een korte rondleiding langs de stallen en zo wisten ze dus ook wat mijn peerdjes waren.
Ik vond het een leuke ervaring, het was gezellig -ondanks het grassprietjes gevecht met Mike, de beesten in het gras en het feit dat we geen onweer hadden-!
Hierbij nog een paar foto's, niet mijn beste tot nu toe.. Eigenlijk gewoon barslecht..
Ze geven ook niet de sfeer mee..
Ik heb de chase niet gewaagd omdat er simpelweg niets op gang kwam..
Leuk verslag!
die kan je er later altijd nog in photoshoppen
je heb er toch nog een leuk verslagje van weten te maken Heaven
Marcel
je bent wel wat vergeten, ik werd nogal mishandeld door heaven! dus zo lief was ze niet!!!
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl