Precies, en als die trekrichting zo doorgaat, en het gebied niet afkalft, kan de hele oostelijke helft nog wat leuks krijgen. Afwachten hoeveel electrische activiteit er dan (nog) in zit... Het mag hard donderen, wil ik er nÃet doorheen slapen vannacht
Vooralsnog lijkt het een zeer spannende situatie te worden vanaf 6 uur morgenochtend ( en misschien ervoor ook al).
En idd, er wordt met geen woord gerept over de BeNeLux
| Gewijzigd: 10 juni 2010, 20:06 uur, door Boxer
lol.. duimen!
Heb vannacht ook de tijd.. maar of het over Eindhoven trekt.. we wachten rustig af
Hoge luchtvochtigheid = temperatuur maar iets boven het dauwpunt.
Dalende temperatuur = temperatuur zakt tot dauwpunt.
Als het dan nog verder afkoelt, moet het dauwpunt ook zakken en dat kan alleen als er vocht uit de lucht condenseert.
En dat is mist.
Daniel
Toch nog maar niet te enthousiast worden, de model output van GFS en ECMWF is erg springerig de laatste dagen, zoals te verwachten is met onweersbuien die al op korte termijn grote invloed kunnen hebben op de voorspellingen.
Daniel
Toch heb ik nog zeker hoop dat ook westelijk van die oostelijke lijn wat ontstaat.
Toch nog maar niet te enthousiast worden, de model output van GFS en ECMWF is erg springerig de laatste dagen, zoals te verwachten is met onweersbuien die al op korte termijn grote invloed kunnen hebben op de voorspellingen.
Daniel
700/800 is meer waarschijnlijk.
De Benelux wordt niet nader genoemd, maar ligt wel in een Level 1 gebied. Als we naar de tekst kijken:
A level 1 was issued for SE/E-Germany: Dat is dus de blauwe cirkel met de 1 er in
A level 1 was issued for NW-Italy: De blauwe cirkel met de 2 dus.
Op de rest van het level 1 gebied (dus ook de delen boven de Benelux) is dus het volgende van toepassing:
A level 1 surrounds the level 2 mainly for large hail, severe wind gusts and tornadoes.
Ik denk niet zo zeer dat de buien in de Benelux zullen beginnen, maar dat dat is waar ze ongeveer zullen zijn bij het begin van de geldigheid van de kaart (8 uur 's ochtends).
Verder lijken ze dus min of meer een outbreak te verwachten, anders kan ik deze tekst niet opvatten: "A concentrated outbreak of severe thunderstorms is forecast. Thunderstorms will produce large hail, significant events (5cm and more) possible, damaging wind gusts and tornadoes, strong ones possible."
Verder op geven ze dan ook aan dat het een High End Level 2 is, of te wel tegen een Level 3 aan.
Dit zal wel pas zijn als de buien in de loop van de dag al ver Duitsland in zijn, maar ook de buien die in de ochtend al bezig zijn zullen in een gunstig gebied zitten voor organisatie.
Ik ben erg benieuwd naar een update van de guidance...
Daniel
Ook leuk om Oost Europa morgen in de gaten te houden. Weet iemand een buienradar die zover komt?
Soundings voor daar zien er morgen best interessant uit... (heb ik dat goed Daniel?)
jaah misschien als je die van duitsland kijkt misschien kan je dan zien wat er in polen en die omgeving gebeurt
als ze een lvl 3 afgeven dan scheur ik er als een idioot naar toe
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg