Die kans bestaat, het kan zelfs in een MCS-vorm Nederland bereiken volgens Estofex..
Maar we zullen het moeten afwachten want er kan nog van alles gebeuren. Volgens mij gaan de buien niet uit zichzelf ontstaan, althans niet boven Nederland.
Maar we zullen het moeten afwachten want er kan nog van alles gebeuren. Volgens mij gaan de buien niet uit zichzelf ontstaan, althans niet boven Nederland.
Ik heb eerder het idee dat die buien naar rechts bewegen en afzwakken dan dat ze naar Nederland komen
Al zou ik het natuurlijk mooi vinden als ik ongelijk heb
Welke koers dát ding gaat volgen weet ik niet. Estofex heeft het in ieder geval over één of 2 MCS dat richting de BeNeLux gaat trekken:
Increasing QG forcing is expected in the evening and night hours, and storms are forecast to cluster, forming one or two MCSs with bowing lines, spreading north-westward into Benelux and western Germany. Severe wind gusts and large hail will be the main threat, but excessive rain and tornadoes are not ruled out.
Omdat een MCS 's avond en 's nachts zijn voeding niet vanaf de grond haalt kunnen ze dus makkelijk door blijven gaan gedurende de nacht.
Aan je opmerking te zien, geloof jij er dus in dat die MCS daadwerkelijk de benelux kunnen bereiken?
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/...t-over-Berkhout
Dat zal degelijke niet gebeuren. Ik hoop op wat storm vannacht of vanavond
*leek zijnde*
HAHAHA !!
''Een meercellig onweer kan zich manifesteren lags een lijn, welke dan squall-line (buienlijn) word genoemd of een cluster zoals bovengenoemd MCS. Beide systemen houden zichzelf langere tijd in leven en hebben meestal ook een levensduur van meerdere uren.''
bron: pietberger.webnode.com