WIND:
Hirlam is bruikbaar, tijdens (onweers-) buien mogelijk windvlagen tot maximaal 30 knopen.
BEWOLKING:
In de nabijheid van de frontale gof veel frontale bewolking met lokaal ook ST. Doordat de opbouw van de atmostfeer potentieel onstabiel is (zie (progtemps) ontstaan er ook af en toe verscholen CB's met toppen tot FL200. Boven Duitsland lijken zich aan de warme zijde van de frontale zone zowel in Hirlam als ECHR00 wat forsere buien te ontwikkelen waardoor ook het oosten van het land gevoelig is voor onweersbuien met CB's tot FL300. Komende nacht als de frontale zone naar het westen wordt geduwd weer dikkere bewolking, mogelijk ook weer ST-bewolking, zie progtemps en tijd-hoogtediagrammen. Donderdag overdag is door de aanvoer van vochtige warme lucht ook convectie vanaf de grond mogelijk. Progtemps laten CB's toe met toppen tot FL360.
NEERSLAG:
Grote onzekerheden v.w.b. de verschillende modellen zijn nogal springerig in het berekenen van de neerslagpatronen en hoeveelheden, dat maakt een nauwkeurige verwachting voor de komende periode bijzonder lastig. In de nabijheid van de frontale golven lichte tot matige regenval met lokaal ook een verscholen regenbui, zoals actueel boven de Noordzee en het noordwesten van het land. Ook in het oosten van het land kunnen zich buien ontwikkelen en daarbij is ook kans op onweer. Vannacht weer frontale neerslag nabij de frontale zone met ook daarbij kans op een geisoleerde bui met mogelijk ook onweer, Hirlam en ECHR00 laten boven Duitsland en Frankrijk de ontwikkeling zien van buiencomplexen. De huidige Hirlamrun berekent voor vannacht voor het westen en zuidwesten hoeveelheden van 10-20 mm terwijl de vorige run nog met 2 mm kwam. Morgenmiddag ontwikkeling van buien waarbij de kans op onweer in het hele land wat groter is dan vandaag, dit is te zien in zowel Hirlam als ECHR00.
Bron: www.knmi.nl
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Verder ziet nu vrijdag er mooi uit, met over bijna het hele land (met uitzondering van NW Friesland en de Wadden) een CAPE van 200-800 J/KG en een LI van max. -3. Het zwaartepunt ligt hier ongeveer op de lijn Breda-Emmen. De grootste instabiliteit lijkt relatief vroeg te komen, tegen het eind van de middag is alles naar het NO weggetrokken, terwijl om 09z de CAPE in Zeeland lokaal al is opgelopen tot zo'n 600-700 J/KG. Op de oude GFS run was er in het oosten wel enige DLS maar ook niet heel veel, max. ongeveer 20 m/s. Maargoed, nu even kijken hoe het zich verder ontwikkeld, wat de LLS, DLS en SRH kaartjes van de nieuwe GFS run zeggen en even kijken wat Estofex zegt vanavond. Weer iets leuks om in de gaten te houden!
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
dat vraag ik me ook al af! Op sat24 razen de wolken voorbij maar de buien verplaatsen zich extreem langzaam..
Jan, leg eens uit (of piet/knight ofc )
Hoevaak heb ik nu al niet gezegd dat de radar vooruit NOOIT klopt? Is toch moeilijk voor sommige mensen.. Dit is nu al de zoveelste keer dat je het post. Begrijp je het nu of niet? Radarbeelden vooruit kloppen NOOIT, een radar heeft geen glazen bol
Lol, Blitz. Hoezo maken ze die site überhaupt dan om vooruit te kijken . Naja, maarja
tja dat krijg je als je tussen een warmte en kouwde front in zit
Extrapolatie
`Extrapoleren` is het uitbreiden van een reeks getallen met punten die `buiten` die reeks liggen (het uitbreiden van de getallenreeks met punten die `binnen` de reeks liggen, noemen we interpolatie). Hierbij wordt dus een voorspelling of schatting gemaakt.
Dat vond ik.
Hooguit 4x aangezien je berichten?
er gaat vandaag niets meer gebeuren hooguit een regenbui dus ja!! niet echt iets om druk over te maken lijkt mij
EDIT: verkeerde quote, moest het berichtje ervoor van @marknl zijn!! | Gewijzigd: 9 juni 2010, 20:21 uur, door gerard van den brink
On topic: Zou leuk zijn als we vannacht nog wat krijgen | Gewijzigd: 9 juni 2010, 20:23 uur, door Diem
On topic: Zou leuk zijn als we vannacht nog wat krijgen
ik ga er sowieso niet vanuit, k'ga straks lekker slapen en wie weet....?? wordt ik wel een keer gestoord in mijn slaap!!