Ik noem mezelf geen deskundige, maar ik ga toch proberen antwoord op je vraag te geven.
De buien die nu over Zeeland en Zuid-Holland trekken zijn inderdaad redelijk zware buien, i.c.m. onweer en hagel.
Wat nu nog boven België hangt zal zich de komende uren gaan uitbouwen en uiteindelijk ook dergelijke buien gaan vormen. Zoals voorspeld zijn het (in opp.) relatief kleine buien, die plaatselijk voor zeer veel water kunnen gaan zorgen.
Hoop zo je vraag een beetje beantwoord te hebben, en dat je vandaag nog een leuke bui op de dak mag krijgen
De buien die nu over Zeeland en Zuid-Holland trekken zijn inderdaad redelijk zware buien, i.c.m. onweer en hagel.
Wat nu nog boven België hangt zal zich de komende uren gaan uitbouwen en uiteindelijk ook dergelijke buien gaan vormen. Zoals voorspeld zijn het (in opp.) relatief kleine buien, die plaatselijk voor zeer veel water kunnen gaan zorgen.
Hoop zo je vraag een beetje beantwoord te hebben, en dat je vandaag nog een leuke bui op de dak mag krijgen
Oké, dankjewel!
Als ik het goed begrijp komt het nog allemaal in ontwikkeling, zoals wel vaker met onweersbuien.
Nouja, ik zit hier in Breda volgens mij best goed, om een leuke bui mee te pakken.
Ik wens jou natuurlijk hetzelfde!
Het is nu nog steeds droog hier, hoewel er volgens buienradar toch al een klein plukkie hier overheen trok.
Zulke zwarte pitten vind ik persoonlijk toch wel behoorlijk hevig hoor, zwarter kan die niet op de radar
]
Ja dat is ook wel zo. Maar het is 1 lijn en daarna is het weer over. Om 6 uur vanavond is het weer gebeurd, blijkbaar.
En het beslaat slechts Zuid-Holland. In de rest van Nederland schijnt het enorm mee te vallen, zelfs teleurstellend.
Of zie ik dat verkeerd?
wellicht dat de zware buien langs de kust blijven bewegen richting Den Helder, Texel...
En het beslaat slechts Zuid-Holland. In de rest van Nederland schijnt het enorm mee te vallen, zelfs teleurstellend.
Of zie ik dat verkeerd?
Sorry hoor, maar de dag is nog lang hé! Dus kan nog vanalles gebeuren/ontwikkelen
Enneh... zoiezo, buien hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen..( Kijk naar Zeeland, als voorbeeld)
Er komt vast nog wel iets voor brabant, gelderland, limburg... Haast alles ontstaat, zoals ik het zie, in Belgie !
(het trekt N-O ) dus de rest krijgt ook vast nog wel wat, tenminste.. als de buien sterk genoeg zijn:)
Njaa.. goed, zoals ik altijd zeg, gewoon geduld hebben ? | Gewijzigd: 8 juni 2010, 15:38 uur, door AddictedStar
Enneh... zoiezo, buien hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen..( Kijk naar Zeeland, als voorbeeld)
Er komt vast nog wel iets voor brabant, gelderland, limburg...
Haast alles ontstaat, zoals ik het zie, in Belgie !
Njaa.. goed, zoals ik altijd zeg, gewoon geduld hebben ?
Jaa dat klopt.
Ik ben wel een beetje ongeduldig soms, haha.
Maar heb ook al vaak zat meegemaakt hier dat iedereen elkaar een beetje lekker maakt, en dat het dan uiteindelijk zwaar tegen lijkt te vallen, dat was vaak het geval met de sneeuwval afgelopen zomer. Maar ja, dat is gewoon enthousiasme (goed gespeld?) van iedereen!
Maar bij deze beloof ik, ik zal keurig op mijn beurt wachten