Zojuist Meteo Consult op BNR, morgen vrij rustig met in de middag paar buitjes met mogelijk onweer, maar donderdag en vrijdag beloven onstuimig te worden. Onweerskansen 10/11 juni kom er maar in..
Mompelt iets van Muziek, klinkt, en Oren
En ben benieuwd wat voor donderdag te wachten staat. Ik blijf het forum in de gaten houden
En het zuiden
Ik hoop op een paar mooie exemplaren morgen, en als het niet al te bewolkt is en de tophoogtes tot 10-11 km die KNMI voorspelt kan dat best wat worden
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik verwacht dat er morgen op (veel) bredere schaal onweer komt, de lokatie van de onstabiliteit ligt beter boven Nederland en springt een stuk minder van run tot run. Zondag was er een kleinere kans, maar de buien hadden potentieel wel interessanter kunnen worden denk ik.
Het KNMI tekent de occlusie nu om 14.00 tegen Zeeland in, 24 uur later ligt hij niets eens zover boven Nederland, wat dus inhoudt dat de kans in het noorden wat kleiner is... als de occlusie de enige trigger is.
Maar in de guidance staat ook dit: "Naast convectie vanaf de grond worden de buien ook geforceerd door PVA in op 300 hPa aan de voorzijde van de hoogtetrog."
In combinatie met de occlusie verwacht ik veel bewolking, met daarin een lijn met wat sterkere neerslag en onweer.
Daniel
ja, daar heb je gelijk in maar weet je: heel vaak als er onweer dreigt valt de bui net boven het noorden van barneveld-voorthuizen-garderen en kan ik er weer naar fluiten, overigens zie ik dan wel de mooie lucht en weerlichten er van en dat kan ook geweldig zijn hoor
we zullen zien wat moeder natuur voor ons in petto heeft voor morgen (stiekem zie ik meer uit naar donderdag trouwens, maar dan zal er terzijnertijd wel een nieuw topic geopend worden)
het ene topic gaat en de volgende komt er al weer aan LEUK!!!!
Morgen zal het puur nowcasten worden, misschien worden het wel pulse storms en dan heb je het ene moment een felle onweersbui en het volgense moment kakt het volkomen in. Ik denk dat het eerder zoiets zal worden.
dit komt van de site van kmi belgie
voor dinsdag word er inderdaad niks over onweer gemeld ... maar kijk hier
Woensdag en donderdag zal een frontaal systeem boven ons land golven, en bevinden we ons in zachte en onstabiele lucht.
Er zijn dan perioden met regen of buien, soms met onweer en vrij veel neerslag. Donderdag liggen de maxima rond 23 graden.
Onweersdagen: 0
En idd Kevin, ik hoop ook op wat fotogenieke buien
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
We gaan het hier echt bij dinsdag houden. Als ik kijk naar hoe het topic van zondag is ontploft, dan is mijn conclusie dat dat nauwelijks meer te volgen was. Daarom ga ik het nu even wat strenger aanpakken.
Onder dit bericht zal ik elk bericht dat een andere dag als dinsdag noemt weggooien, ook al gaat hij voor de overige 95% over dinsdag. (Dat geldt dan ook voor berichten van Piet, Jan en mij ) Het topic voor donderdag/vrijdag zal morgen wel ergens geopend worden. De kaarten weten jullie te vinden, maar zullen nog regelmatig gaan veranderen.
Zonder gekheid, we willen graag dat mensen in deze topics een duidelijk beeld kunnen krijgen over de situatie waarin ze geïnteresseerd zijn. Op het forum en in de chat zijn genoeg plekken om te chatten.
Ook de vragen 'gaat het bij mij nog onweren' zijn even helemaal uit den boze, het antwoord is simpel: lees het topic, staat het er niet in dan weten we het nog niet.
Reacties hierop in dit topic worden ook verwijderd, als PB naar mij zijn ze van harte welkom.
Daniel
( Jammer kan geen plaatje plaatsen damn , hoe werkt dat ? )
Uploaden rechts onder je bericht, daarna linksonder bij bijlagen invoegen...
( Jammer kan geen plaatje plaatsen damn , hoe werkt dat ? )
Ik weet niet welke kaart of welk bestand je wil plaatsen, maar onderaan je bericht staat gewoon uploaden.. Je kan dan door je bestanden bladeren en je bestand opzoeken, aanklikken en hij komt in je bericht te staan.
Of had je dat al gedaan? Dan weet ik het verder ook niet namelijk
*KnightDoppler was me voor | Gewijzigd: 7 juni 2010, 18:08 uur, door chieldeventer