Nummer twee ligt diep weggedoken onder een bed......
Nummer drie ligt nog in de tuin, maar die moet straks met grof geschut binnen gehaald worden, is nogal een buitenmadelief.
We maken onze borst maar nat.
Vraag me trouwens af of somige mensen het niet net zo goed aan kunnen voelen komen?
Al mijn spieren doen me zeer dat heb ik eigenlijk niet zo gauw ja als ik griep heb en dat heb ik niet.
Heb zelfs koude rillingen LOL
Misschien word het zo heftig vanavond dat ik het niet leuk meer vind
Vraag me trouwens af of somige mensen het niet net zo goed aan kunnen voelen komen?
Al mijn spieren doen me zeer dat heb ik eigenlijk niet zo gauw ja als ik griep heb en dat heb ik niet.
Heb zelfs koude rillingen LOL
Misschien word het zo heftig vanavond dat ik het niet leuk meer vind
Bij hoge temperaturen kan je warmtekramp krijgen.
Google maar eens op warmtekramp of hittekramp.
Warmtekrampen
Deze treden op bij intense fysieke inspanningen met aanzienlijk water- en natriumverlies gecompenseerd door het innemen van water, maar niet van natrium. Ze manifesteren zich door pijnlijke spierspasmen, een warme of koude, klamme of droge huid, een normale of iets hogere temperatuur. De arts zal het water- en natriumverlies van de patiënt compenseren via orale weg of intraveneus. De patiënt zal moeten rusten en enkele dagen de warmte vermijden.
Nou ik weet al wat het is.
Ben dus wel gewoon ziek geworden.
Lag donderdag onder een dikke deken met een dikke trui aan te rillen en vandaag loop ik de hele dag te zweten en te puffen.
LOL
Had er dus niks mee te maken.
Maar aan mijn hond merk ik wel of er wel of niet zwaar weer op komst is al viel het afgelopen donderdag erg mee in Groningen (Gelukkig)
Ik vind het erg vor die mensen die gewond zijn geraakt en erg dat die vrouw is overleden.
Heb ook een gruwelijke hekel aan windhozen, tornades en dat soort spul.
Ik hou er niet van ben er bang voor en terecht ook.
Onweer kan me bijna niet erg genoeg zijn
hahaha
Indien ze beschutting kunnen vinden doen ze dat ook.
Bij een gewone buiige dag gaan ze met hun gat in de wind staan, staart voor hun achterste langs, dan word je kop niet zo koud. Als een paard voor het hek staan te hinneke willen ze vaak hun stal in.
Paarden net als honden horen enkel vele malen beter dan dat wij doen. En kunnen dus het onweer gewoon al horen aankomen voordat wij dat doen.
Hier op het platteland een paar jaar bollen geraapt, kwam de boer ineens met een grote kar aan.
Moesten we allemaal onder gaan zitten, terwijl ons afvroegen waarom dat was.
Nog geen 5 minuten later dikke klappen en een flinke wolkbreuk. Ben de man altijd dankbaar geweest voor zijn 'boere verstand'.
Aan de honden merk ik alleen dat ze de 14e niet in de tuin wilden nadat een beetje de druk eraf was gingen zij weer naar buiten.
onze hond is voor het noodweer heel onrustig en zoekt konstant kontakt, maar zodra de eerste klap valt gaat ie heel hard in de stromende regen naar de donder staan blaffen en als ik hem dan binnen haal liggen grommen naar de donders die daarna komen hahaha.. ach hij is nog jong (7 maand).
mijn opa was tuinder en kon aan de wolken zien wat voor weer het werd en ik heb zelf erg lang op het platteland gewoond en je kan echt wel aan het gedrag van het vee zien of er noodweer aankomt of dat er een klein buitje gaat vallen.
Het is de geur van ozon waar de dieren op reageren.
Het is de geur van ozon waar de dieren op reageren.
dat wist ik dus niet dat dat door de ozon komt... ik weet wel dat als het echt heel heftig onweert ik dat zelf wel ruik...