Zoals bij de tsunami destijds, veel dieren waren al gevlucht naar hoger gelegen gebieden toen de vloedgolf kwam.
Onze drie katten zijn normaal heel graag en veel buiten. Sinds een uur of tien zijn ze braaf naar binnen gegaan. Betekent dit dat er flink wat 'gespook' aan zit te komen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met hun dieren die onweer en dergelijke van te voren aan voelen komen?
toen jaren terug eens aan aardbeving te voelen was toen ging ook me vogel krijsen als een gek... dus wie weet.
Vlak daarna 'barstte' het altijd los..
Nu hebben we een ander hondje, en die vind onweer zelfs leuk Gaat altijd bij het raam staan kijken | Gewijzigd: 6 juni 2010, 13:00 uur, door AddictedStar
lol:)
hadden wij maar zo'n natuurlijke gaven als die dieren ''onweer/noodweer aanvoelen''
Zelf heb ik 2 katten die het weinig doet ondanks dat ik wel angst voor onweer heb.
Citaat van Storm in een glas water, zondag 6 juni 2010, 12:37 uur Men zegt wel eens dat dieren bepaalde natuurverschijnselen/ -rampen aan kunnen komen voelen.
Zoals bij de tsunami destijds, veel dieren waren al gevlucht naar hoger gelegen gebieden toen de vloedgolf kwam.
Onze drie katten zijn normaal heel graag en veel buiten. Sinds een uur of tien zijn ze braaf naar binnen gegaan. Betekent dit dat er flink wat 'gespook' aan zit te komen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met hun dieren die onweer en dergelijke van te voren aan voelen komen?
Merk trouwens weer dat de katten nu, ondanks dat het nog 'gewoon' zonnig is, nu al binnen liggen!
Oeps, er komt dus echt van alles deze kant op!
Ook mijn opa was landbouwer en kon als de beste het weer voorspellen aan de hand van zijn eigen waarnemingen, die overigens altijd klopten!
Sinds wij dieren hebben ga ik er blind van uit, er is geen betere barometer te verkrijgen.
idem hier. wij hebben 2 katten. 1tje interesseert het helemaal niets de ander heeft zich tot gister avond telkens verstopt, lag op de meeste vreemde plaatsen (naja wat is vreemd voor een kat, iig waar ze normaal niet ligt), hoog op linnenkast bijv
dus heb het idee dat die echt flink van de wap was. maarja is wel achter af...
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen