Voordat ik begin over Onweer en zo, wil ik even vertellen wie ik ben.
Ik ben Danny en woon Zwolle, Stadshagen om precies te zijn. Ben sinds 31 maart afgestudeerd en werk nu in de gezondheidszorg.
Naast mijn werk heb ik twee enorm boeiende hobby's: amateursterrenkunde en fotografie, waarbij astrofotografie een nieuwe hobby van me zal gaan worden, aangezien ik sinds een week in het bezit ben van een Canon 500D.
Ik beheer ook een website over de (amateur)sterrenkunde dus ik zou zeggen: neem eens een kijkje
Onweer heeft mij sinds heugenis al beziggehouden. Ik weet nog dat ik als klein jongentje altijd met mijn vader mee ging in de auto om richting het onweer te rijden. Mijn vader vond het net zo mooi als ik. Een keer ging de hele auto heen en weer door enorm zware windstoten, en wij lagen in een deuk, maar mooi dat we het vonden.
Interesse in onweer begon eigenlijk toen de bliksem voor onze deur in het putdekseltje insloeg, ik was toen 3 of 4 jaar. Ik weet het niet meer maar mijn moeder vertelde het me. Een gigantische knal volgde en ik zei: mama boem!
Sindsdien word ik al druk bij het idee dat het kan gaan onweren. Wanneer er onweer in de lucht zit word ik lichamelijk onrustig, een soort onrust die ik niet onder controle kan krijgen. Maar het is geen onrust door angst maar door spanning. Ik vind onweer echt prachtig.
Ik heb door de jaren heen bizarre onweersbuien meegemaakt, zowel in Mexico als in Zweden, maar altijd heb ik het mooi gevonden. Een account op Onweer-online vond ik zo wel op z'n plaats.
Zo dat ik ben, je zult waarschijnlijk nog wel meer van me horen / zien.
Groet
Danny | Gewijzigd: 4 juni 2010, 23:22 uur, door Dannyy
en met astrofotografie.
(van een mede amateur astrofotograaf )
Hoi Danny, welkom op het forum! Bovenstaande is voor mij heel herkenbaar.
Ik hoop dat ik op dit forum een mooie bijdrage kan leveren.
En @Twister: fijn gevoel is dat hé?
@Erwin: heb je misschien al wat voorbeeldfoto's voor me?
Ik heb een vrij grote telescoop, dus voor mij is het met zo'n Canon 500D behoorlijk in het diepe springen. | Gewijzigd: 5 juni 2010, 13:07 uur, door Dannyy
Ik heb een vrij grote telescoop, dus voor mij is het met zo'n Canon 500D behoorlijk in het diepe springen.
welke telescoop heb je?
hier kan je het 1 en ander vinden, van foto's van me apparatuur tot wat resultaten.
ben druk bezig maar in deze tijd van het jaar erg weinig donker in de nachten helaas.
http://www.astro-land.net/?page_id=8 | Gewijzigd: 5 juni 2010, 13:56 uur, door Erwin Kats
dat gevoel dat je krijgt wanneer er onweer in de lucht hangt ken ik ook. ik vond onweer heel mooi en toch heb ik er wat schrik van als kind was ik er echt als de dood voor. nu vind ik het allemaal prima, behalve wanneer het een erg fel nachtelijk onweer is, en ik dan meestal alleen thuis ben.
ik ben er zeker van dat je hier een fantastische tijd zal beleven
Onweersdagen: 0
hier kan je het 1 en ander vinden, van foto's van me apparatuur tot wat resultaten.
ben druk bezig maar in deze tijd van het jaar erg weinig donker in de nachten helaas.
[url="[/url]
Hoi, ik heb een C8 op een EQ6 montering, dus een vrij zware opstelling.
Btw, fantastische foto's die je gemaakt hebt. Complimenten daarvoor.
Verder aan de rest, bedankt voor jullie berichtjes
Onweer vandaag moet nog steeds op zich laten wachten jammer genoeg, maar ik houd de moet er tot morgenvroeg in.