Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
6 juni 2010, 04:49 uur | Bericht #123055
Goedemorgen allen Jemig, zien jullie wat er nú al aan het ontstaan is? Dat wordt heftiger dan verwacht denk ik! M.n. boven Bretagne, lekker
6 juni 2010, 05:00 uur | Bericht #123057
Citaat van zorba, zondag 6 juni 2010, 3:54 uur Het explodeert momenteel in FR.. Ik hoop eigenlijk dat we eerst nog ff flink wat zon krijgen voor t hier losbarst.. Moet warm zijn.. Warmteonweer altijd beter... Maar t gaat rap momenteel..

Het clustert behoorlijk.. Misschien MCS?

Lijkt het inderdaad op. Grote kans dat het tot één grote vormt. Wél wat aan de vroege kant niet? Hoop ook dat er eerst nog zon komt en een paar fraaie wolkenpartijen en dat we het zíen aankomen.
Waarom deze advertentie?
Klapper
Lid
6 juni 2010, 06:02 uur | Bericht #123059
wat een warme kleffe nacht zeg van mij mag het vandaag helemaal losbreken.
laat de goden hun ruzie's maar eens flink beslechten boven onze hoofd
you are a god amongst insects
6 juni 2010, 06:08 uur | Bericht #123060
Citaat van Dennis Veninga, zondag 6 juni 2010, 2:06 uur http://www.le-regent.fr/fr/hotel-la-baule/nos_webcams.htm

ECHT VET! Gewoon kijken NU!
Hele vette paarse velle bliksems

webcam: Plage de la Baule

ik zit nu al 15 minuten naar die webcam te staren maar ik zie niets
6 juni 2010, 06:09 uur | Bericht #123061
Citaat van zorba, zondag 6 juni 2010, 3:10 uur Hoe warmer het is, hoe heviger het onweer... En nu ga ik ff pitten...

Dat hoeft niet altijd, de laatste tijd kan het ook heftig onweren zonder dat het al te warm wordt
n8wachT
Lid
6 juni 2010, 06:15 uur | Bericht #123062
Ik heb er zin in, goed gevoel ook als ik zo buiten loop- kijk- en voel. Dat het een mooie dag moge worden
Welkom in de Wondere Wereld..
6 juni 2010, 06:35 uur | Bericht #123063
Volgens mij komt er meer een regen gebied aan dan een onweer gebied
onweeer
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 juni 2010, 06:58 uur | Bericht #123064
Hier meteox 6:30 uur 's ochtends
buienradar.gif
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
6 juni 2010, 08:05 uur | Bericht #123067
We wachten maar af wat er vandaag gaat komen.
wanneer komt de ESTOFEX update?
n8wachT
Lid
6 juni 2010, 08:06 uur | Bericht #123068
Radar België isj leuk (wel ff uitzoomen)
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/belgie.html
Welkom in de Wondere Wereld..
erik
Lid
6 juni 2010, 08:09 uur | Bericht #123069
Als ik op radarbeelden en sateliet af ga lijkt de koers wat westelijker te zijn.Ook HIRLAM en EC geven dat eigenlijk aan.Zou dat ook inhouden dat de westelijke stroming die zou invallen daarmee vertraagd wordt??Dat zou voor de temperatuurontwikkeling op zich net zo slecht zijn.
Wordt een interessante dag,de fotoapparatuur ligt iig klaar
Melkmuil
Lid
6 juni 2010, 08:13 uur | Bericht #123070
Als ik naar de 24 uurs verwachting van NL van buienradar bekijk, dan gaat het flink spoken in de avonduren in Noord-Holland. En onweer, ik vind het niets, vind het eng, ik verstijf als die knallen dichterbij komen... maar ja, heb als kind zijnde een inslag van dichtbij gemaakt. En toch vind ik sommige foto's die ik hier op het forum zie schitterend.
Dus maak er vanavond nog een paar
6 juni 2010, 08:19 uur | Bericht #123071
Citaat van Melkmuil, zondag 6 juni 2010, 8:13 uur Als ik naar de 24 uurs verwachting van NL van buienradar bekijk, dan gaat het flink spoken in de avonduren in Noord-Holland. En onweer, ik vind het niets, vind het eng, ik verstijf als die knallen dichterbij komen... maar ja, heb als kind zijnde een inslag van dichtbij gemaakt. En toch vind ik sommige foto's die ik hier op het forum zie schitterend.
Dus maak er vanavond nog een paar

dat had ik 2 jaar geleden ook maar nu vind ik het supper
6 juni 2010, 08:22 uur | Bericht #123072
Buienradar klopt niet echt vind ik voor het zuiden weinig spannends te zien.
Wel daar goede kansen zijn.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Edwin1969
Lid
6 juni 2010, 08:27 uur | Bericht #123073
We hadden voor vandaag een dagje strand in zeeland gepland, helaas.
Het is nu afwachten wat het gaat worden. In Frankrijk is al behoorlijk wat onweer aanwezig.
Vind het spannend om te volgen. Ik ben er alleen geen fan van als het heel dichtbij komt.
6 juni 2010, 08:34 uur | Bericht #123074
Estofex zal geen update doen in verband met het overlijden van de directeur
6 juni 2010, 08:36 uur | Bericht #123075
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 6 juni 2010, 6:34 uur Estofex zal geen update doen in verband met het overlijden van de directeur
Oh dat is vervelend,
Maar hoe staat het ervoor jan ?

Richardus
Lid
6 juni 2010, 08:38 uur | Bericht #123076
Citaat van zorba, zondag 6 juni 2010, 5:10 uur Te vroeg, m.i. Ik zie nu al hoge bewolking hier... Wolkhoogte van de onweersbuien momenteel zijn 6 tot 7 KM.. Als het gaat zoals nu op de radar krijgen we aan het eind van de middag al te maken met onweersbuien, of dit moet uitsterven... Ik hoop niet dat onweer te vroeg komt.. Hoe warmer het is, hoe heviger het onweer... En nu ga ik ff pitten...
Dat zie ik dus als een uitgelezen kans voor het Noorden: hier heeft het langer de tijd op te warmen, en ik kan je vertellen dat de lucht hier nu al behoorlijk benauwd en drukkend is. Ik had wel gehoopt nog eind van de middag even lekker in de zon te kunnen hardlopen (conditieboost) maar het geweld zien aankomen, genieten, en achteraf de koelte voelen is ook zeeeeeeeeer welkom!

Ziet er naar uit dat het eerste nu al ZW Nederland binnentrekt...?
6 juni 2010, 08:39 uur | Bericht #123077
Knmi Guidance

In een uitgestrekte thermische vore van lagedruk boven het westen van Frankrijk in de richting van Engeland ontwikkelt zich een lagedrukgebied waarvan de kern om 06 UTC boven Engeland ligt. Bij en ten westen van deze vore bevindt zich een verzameling oude, diffusie frontale constructies. Deze kern trekt zondag langs onze westkust naar de Duitse Bocht. Als gevolg van de nadering van een hoogtetrog van de Oceaan activeren de frontale constructies in de loop van zondag. De thermische gradient verscherpt en het geheel krijgt het karakter van een koufront. Theta-w 850 hPa = 13 C kan worden aangehouden als het koufront aan de grond. In de thermische rug bevindt zich de gebruikelijke convergentielijn. Maandag zitten we in een zadelgebied met de lagedrukkernen nabij Ierland en Zuid Zweden en de hogedrukkernen boven de Alpen en ten noorden van Schotland.

WIND:
Hirlam kan gevolgd worden. TKE-uitschieters zijn niet relevant, hooguit in de avond aan de westzijde van het koufront. Ivens-uitschieters hooguit 40 kt. Probleem bij deze methoden is de hoge basis van de convectie en het instromen van koude lucht in de grenslaag waardoor de uitschieters niet makkelijk naar beneden doordringen. Organisatie van de convectie geeft aanleiding om incidenteel iets hogere uitschieters te verwachten, tot ongeveer 50 kt in het zuidoosten. De zware windstoten zullen zoals het nu lijkt zich vooral voor te komen op het koufront (dus in de tweede helft van de middag en avond)

BEWOLKING:

Zondagochtend wisselend bewolkt, maar in de loop van de ochtend toenemende bewolking op nadering van het laag en de bijbehorende frontale zone. Tijd-hoogtediagrammen geven een goed beeld. Bij de (onweers-)buien van zondagmiddag en -avond CB met hoge basis (ca 5000 voet) en hoge toppen (FL350-FL400). Gezien de onstabiliteitsdepressie is ook hagel mogelijk. In de nacht naar maandag klaart het flink op, maar in het noorden blijft frontale bewolking aanwezig. Overdag is het in het gehele land wisselend bewolkt (CU/SC).

NEERSLAG:

Timing tussen de verschillende modellen is gering: 12 UTC boven het (zuid-)westen en zondag om 24 UTC boven het noorden en maandagochtend om 06 UTC het land uit. Landinwaarts aanzienlijke onstabiliteit, CAPE ongeveer 1000 J/Kg. Organisatie vnl. van het "well organised cells"-type. Net ten westen van het koufront een jetstreak (ca 100 kt). Bij deze jetstreak (grote windschering) kans op supercellen, maar de modellen zijn druk aan het afbouwen qua indices! Grote kans op onweer. Mogelijk ook hagel. Maandagnacht in het noorden wegtrekkende buien, maandagoverdag vrijwel overal droog.
6 juni 2010, 08:40 uur | Bericht #123078
Hier schijnt de zon ook al volop.

Terug naar boven
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 49 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 49, lezen 3 mensen het topic "Onweerskansen 3 en 4 september".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden