Fotoshoot morgen gaat (helaas) niet door maar ik ga me nu dus vol richten op het gedonder. Jammer dat Michael in Zandvoort zit
nee misschien niet, maar een paar dikke plens buien zoals afgelopen zondag zullen we toch wel krijgen denk ik
maar gewoon afwachten
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik blijf erbij dat hoe zuidelijker je zit hoe groter de kans is op "heftiger" onweer. Verwacht er niet veel van morgen. Althans niet voor Nederland. Meer dynamiek was welkom geweest, ziet er mager uit. Zullen morgen wel een chase wagen mocht het interessant worden.
Patrick.
Zo maar eens kijken wat ECMWF doet...
(Oh ja, er staan inmiddels genoeg vragen van Jan en mij hier om op te houden over andere dagen dan morgen, dus mocht iemand wat berichten kwijt zijn... mijn delete knop gloeit nog na.) | Gewijzigd: 5 juni 2010, 19:29 uur, door KnightDoppler
Zondag overdag zijn er eerst perioden met zon. De temperatuur loopt in de oostelijke helft van het land op naar ca 28 graden, langs de kust wordt het ongeveer 23 graden. In de namiddag neemt in het westen de kans op stevige regen- en onweersbuien toe. In de avond verplaatsen de buien zich oostwaarts. De wind is zwak uit uiteenlopende richtingen. Bij buien kunnen windstoten tot 90 km/uur optreden.
Uitgifte: 05/06/2010 19.24 uur LT
En uit de bijbehorende Guidance:
NEERSLAG:
In de Hir Uitvoer komt de buiigheid enkele uren eerder dan in de Hir06 Uitvoer. Landinwaarts aanzienlijke onstabiliteit, CAPE ongeveer 1000 J/Kg. Organisatie vnl. van het multicell-type. Net ten westen van het koufront een jetstreak (ca 100 kt) Bij deze jetstreak (grote windschering) kans op supercellen. Grote kans op onweer, zeker in de zuidoostelijke helft van het land. Mogelijk ook hagel.
Daniel
Iig: petje af voor jullie weermannen en vrouwen en jullie geduld. Alleen al dit topic lezen krijg ik soms delete neigingen van LOL..ik zou wat dat betreft een verkeerde "boardbitch" zijn
Die kant gaat het inderdaad nu zo'n beetje in, niet meer te veel naar de modellen kijken, maar steeds meer naar buiten.
Daniel
Daniel
Merken jullie niet dat het steeds bewolkt wordt?
Daniel
Klopt man, gwn afwachten er komt altijd onweer als er een koufront na een warme dag passeert alleen het ligt eraan hoe heftig
Kijk voor de gein dat topic maar eens na. http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=11801
greeetz
hier neerslagkaartje van HIRLAM, dat 40 mm berekent in NO-België
Lol waar heb je dat kaartje vandaan Staat ook in mijn update
Ik zit dan ook niet op allerlei sensatiepostings te wachten maar de updates en berichtgevingen van (o.a.) Jan lees ik met veel belangstelling.
En morgen? Gewoon afwachten...
stond op weerdirect
Ik ben me even aan het inlezen in stormontwikkeling, maar weet iemand of er ook ergens kaartjes staan met andere CAPE berekeningen (over andere luchtlagen..., MUCAPE bijvoorbeeld) dan die ene van GFS die de hele tijd gebruikt wordt? Op Wetterzentrale en Weer.nl hebben ze geen andere...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!