Om even vooruit te lopen: de GFS van 00z maakt er een interessant weekje van, met name dinsdag en donderdag
bekijk de cape maar eens voor volgende week zaterdag. dat geeft hoop , al is het nog een heel eind weg. kmi. geeft ook kans op onweer voor woensdag en donderdag in limburg.
Volgens mij heeft geen van jullie allen het bericht van Jan gelezen, dit topic gaat over de kansen van morgen!!!!!!!!
Hou het daar dan ook bij, als er nog meer kansen komen volgende week dan wordt er heus wel weer een nieuw topic geopend. Het wordt er op deze manier niet overzichtelijker op. Bijv Dat kartje voor donderdag, 3000 Cape in zuid DE, hartstikke leuk maar wat hebben wij eraan???
Kaartje van o-o komt vanavond. Het heeft geen zin om het nu te gaan plaatsen. Momenteel zit ik aan oranje te denken in delen van Brabant, Gelderland, Limburg en Overijssel. Overige districten geel. Let wel op dat alles in de verwachtingskaartjes wordt meegenomen en dus niet specifiek voor onweer is!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Zo te zien kan het morgen nog een stukje warmer worden dan dat er nu op de KNMI site staat. Op de kaart staat er 25 graden voor midden Nedeland, maar op dat grafiekje 28 graden
Nou ja, hoe warmer het word, des te heviger worden de buien
Ik zit morgen eerst in zoetermeer dan in utrecht en dan weer in haarlem.
Dan zal ik toch vast wel ergens onweer hebben?
hoi iig je camera dan maar klaar op het vliegtuig
Onweersdagen: 0
Waarschuwing: zondag zware onweersbuien!
Zondag in de middag en avond komen vanuit het westen zware onweersbuien ons land binnen. De buien gaan gepaard met veel regen en er is kans op hagel en windstoten.
In de middag heeft vooral het zuidwesten en westen met de buien te maken. In de loop van de avond krijgen ook het midden en als laatste het oosten van het land met de zware buien te maken.
Come on PP, make my day...
Zware onweersbuien die aankondiging hebben we al een tijdje niet meer gehad.
Persoonlijk hoop ik dat het bij ons pas s'avonds los gaat. Hoewel het hier nu 23C is voelt het veel warmer, ietwat drukkend.
Morgen nog een schepje er boven op en knetteren maar....
Hopelijk valt die BBQ niet een (Pl)Ens bui
Ik heb morgenmiddag eigenlijk ook mooi weer nodig, dus hoop op een avond programma... Light, Camera's, Action !
maar de kaarten zijn weer mooi zie ik, hele tyd gn vurwerk gezien. Dus ben er klaar voor
Nog steeds tussen alkmaar en schagen?
Feli met je 500ste bericht trouwens
Ontopic : De spanning zit er weer in
Tis nou trouwens al bloedheet en als het morgen nog warmer word dan denk ik toch echt dat we een knal party krijgen
Ik kan niet wachten om de RUN van 18:00 te bekijken ! Inderdaad... Hoe warmer het wordt.. Hoe..... <<< mag je raden
@jan visser