Hoe hoog schatten jullie de kans op onweer en slecht weer (veel regen) in in Emmen?
En zal het vertrouwd zijn om te gaan vissen en in een tent te overnachten?
Hoe hoog schatten jullie de kans op onweer en slecht weer (veel regen) in in Emmen?
En zal het vertrouwd zijn om te gaan vissen en in een tent te overnachten?
de grootste kans op onweer is in het zuiden van nl. helaas kun je niet voorspellen waar het onweer precies losbreekt , dus zijn neerslagsommen ook moeilijk te zeggen.
Misschien later in de avond nog wat weerlicht, maar dan heb je het denk ik ook gehad.
Zeker weten doen we dit niet uiteraard, maar gezien de volgende link: Regenverwachting Europa Zondag 06-06-2010
Ziet het er tot nu toe vrij NAT uit...!!!!
We wachten dus nog lekker af op de volgende runs die komen gaan.....
Zondagochtend weten we echt waar we over kunnen na gaan denken... maar vooruit proberen te rekenen kan natuurlijk geen kwaad.... daar zitten we natuurlijk voor op O-O.
gr. Marcel.
P.S. zijn er nog mensen uit zuidwest die gaan chasen zondag ??? Indien de kaarten positief aangeven wil ik graag een poging tot chase doen.... laat het maar weten....
En wie weet wordt het nog gezellig ook......al is dat hier ook vaak al het geval...
Ik weet nou nog steeds niet wat ik van zondag moet denken, het schommelt maar heen en weer met die kaarten..
Ik denk dat we het in de runs van morgenavond pas beter kunnen bepalen, want dit is te wisselvallig om iets te kunnen lokaliseren, of te bepalen hoe de buien zullen uitpakken.
Opvallend hierbij is dat er in 't zuidoosten een stuk minder neerslag berekend wordt, terwijl die toch de beste kaarten heeft voor eventueel onweer. Althans, die eerste piek ligt daar een stuk lager. | Gewijzigd: 5 juni 2010, 00:19 uur, door Rutte31
Even nog als aanvulling op Talkyr: als je een probleem hebt met iemand of bepaalde berichten... meldt het dan bij de mods (van dit subforum of oo in het algemeen). Die zijn er voor.
Dit topic is al weer aan aardige illustratie geworden van waarom ik zo'n hekel heb aan Cape kaartjes...
Maar goed... de K/Soaring index kwam ter sprake. Belangrijk om daarbij in de gaten te houden is dat deze index voor bedoeld is voor warmte onweer. Of te wel: onweer dat ontstaat door ongetriggerde convectie. Waarden boven de 35 geven inderdaad aan dat er een behoorlijke kans is, maar vooral betrouwbaar is deze regel: Als de K-index kleiner is dan 26 is de kans op onweer erg klein.
Hieronder twee K index kaartjes die ik gemaakt heb op basis van GFS 12z voor zondagmiddag en avond:
Vertelt dit nu wat over de kans op onweer zondag? Een beetje. Om precies te zijn verteld het wat over de kans op onweer als de atmosfeer er zondag precies zo uit ziet als het in de hoofdrun van GFS afgelopen middag berekend is. Omdat deze berekening natuurlijk niet zo maar willekeurig is zegt het wat, maar er zijn nog andere runs en andere modellen. Alleen door altijd naar het totaal plaatje te kijken kun je een beetje een idee krijgen van wat er aan de hand is.
Vijf dagen van te voren posten dat de Cape net onder je ligt .... FAIL!
Ook heeft het dus geen zin om elke vijf minuten hier te kijken... Het bericht: "HET STAAT NU VAST! Zondag om 16:23 gaat het onweren in Zuid Zwavelstijn" zal hier NOOIT te zien zijn. Voor antwoord op de vraag: "Komt er bij mij nog wat?" moet je bij Char zijn.
Als je samen met mensen die dezelfde interesses hebben een mogelijke onweer situatie wilt volgen, ben je hier op de juiste plek. Als je vragen hebt over onweer en het voorspellen er van, ben je hier ook op de juiste plek, alhoewel er voor die vragen natuurlijk meer tijd is als er geen onweer aan zit te komen.
Zaterdag overdag maar eens kijken hoe het er dan uitziet... Karim is helaas (voor ons) op vakantie dus we zullen het zonder zijn gewaardeerde outlook moeten doen. Jan zal natuurlijk van zich laten horen, hopelijk Piet ook en ik heb de afgelopen dagen van meer mensen hier zinnige bijdragen voor bij zien komen, dus... blijft het volgen, geniet er van
Daniel
Ben zeker benieuwd hoe dit gaat uitpakken....
Er komt wel wat dat staat al vast, waar en wanneer ik ga deze site de hele zondag volgen
elke seconde
on-topic: spannend zo, deze dagen. ik vond het vandaag (vrijdag, ik bedoel dan dus eigenlijk gisteren anders klopt mn tekst niet meer hahaha) al best benauwd buiten, ben benieuwd wat morgen (zondag) ons brengen mogen ^^ ik zag op nos-teletekst dat er voor dinsdag ook een temperatuur van 27 graden word verwacht... is er iets over bekend of er dan ook onweerskansen zijn?
27 graden? volgens het knmi gewoon 21 graden. Zondag word het 27 graden niet dinsdag
de regenkansen voor de komende week is boven de 60%
ik denk dat zondag morgen de warmste dag word voor de rest van de week | Gewijzigd: 5 juni 2010, 02:51 uur, door blackidentity
On: Zo te zien heeft de hele west-kust ineens kans op stevige buien?
edit: Ik snap niet waarom hij het niet goed doet.
Ik heb hem op 5 verschillende manieren er op gezet, maar goed.
Als je er op klikt doet ie het wel.