En daarna kwam er via brabant een onweersbui ie net over Noord Limburg trok en hij nam een bijzondere wolk mee.
Ie wolk nam veel wind mee en een beetje regen zag er zeer dreigend uit.
Dan heb ik me de auto gepakt en de bui achterna gereden tot richting Heinsberg (D) want het bleef zich maar aan het ontwikkelen.
Na een tijdje toen de bui voorbij getrokken was zag ik in de bui nog een lijntje van stapelwolken ook erg apart om te zien. Iemand een idee wat dat is?
Het laatste plaatje is de laaghangende bewolking goed te zien. bron: Buienradar®
Duidelijk een staartje van de onweersbui.
Veel plezier! | Gewijzigd: 1 juni 2010, 21:42 uur, door Alain.d
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik heb deze wolkenband ook waargenomen en wel terwijl ik op de snelweg richting landgraaf naar het Pinkpop festival suisde. Het leek er idd op alsof hij bijna tot aan de bodem uitzakte terwijl hij relatief snel voorwaarts rolde, prachtig opgekleurd door de ondergaande zon. Het zag er in eerste instantie zeer dreigend uit toch kwam er niet één druppel richting aarde, wel een mooi gezicht. Helaas had ik geen kamera bij me op dat moment, heb wel later vanaf het festival terrein nog een paar fraaie plaatjes geschoten van de achterkant maar niet mijn kamera dus dat laat nog ff op zich wachten..gr marc
Hey Marcel ik wist dat je op een communie feest zal en daarom heb ik het weer extra in de gaten gehouden.
Na een trieste/grijze zondag kwam er op het eind van de middag eindelijk de zon door, dat geeft een onweersliefhebber dus weer hoop!
Rare bewolking en fascineerden wolken partijen.
Gr Alain
Na een trieste/grijze zondag kwam er op het eind van de middag eindelijk de zon door, dat geeft een onweersliefhebber dus weer hoop!
Rare bewolking en fascineerden wolken partijen.
Gr Alain
De mooiste buien hadden ons dorp toch gemist he, een geluk voor de communicantjes, stiekum een beetje jammer voor mij.
Maar die lucht zag er echt prachtig uit, jammer dat ik er met m'n half bezopen kop niet aan heb gedacht om 'm vast te leggen...
Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen!!
Maar die lucht zag er echt prachtig uit, jammer dat ik er met m'n half bezopen kop niet aan heb gedacht om 'm vast te leggen...
Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen!!
Hahahahaha kun je van geluk spreken dat ik nog nuchter was van de Boesj en dat ik het haarfijn op beeld heb kunnen waarnemen. En Marcel het is algemeen bekend dat de zwaarste buien net ten westen of ten noorden trekken naast ons wonderbaarlijk mooi historik dorpje voorbij trekt.
Ik zeg maar zo en dat is ook een oud gezegden van de Limburgers, het slechte weer zit altijd bij slechte mensen. Of ut wear is good mah de miense zeen slech.