Vandaag ligt er een lagedrukgebied boven ons land en dat blijft tot vanavond boven ons land rond circuleren. Het lagedrukgebied trekt in de tweede helft richting Duitsland en Denemarken. Echter wij blijven wel last houden van het lagedrukgebied, tot en met woensdag blijft het wisselvallig en van tijd tot tijd kunnen er enkele buien gaan vallen die mogelijk gepaard kunnen gaan met onweer. De temperaturen tot en met woensdag zijn ongeveer 19 graden in het binnenland tot zo'n 17 graden in de kustprovincies. De wind komt uit westelijke richting en is meest matig.
Vanaf donderdag zien we herstel, er ontwikkelt zich boven Centraal en zuidwest Europa een hogedrukgebiedje waardoor bij ons de aanvoerrichting zuidwest wordt.
Vanaf donderdag zien we herstel, er ontwikkelt zich boven Centraal en zuidwest Europa een hogedrukgebiedje waardoor bij ons de aanvoerrichting zuidwest wordt. Vanaf vrijdag lijkt alles nog iets beter te gaan worden, met aanvoer vanuit het zuiden en dus warme lucht kunnen de temperaturen in het midden en in het zuiden van het land op gaan lopen tot zo'n 25 a 26 graden. Ook zaterdag en zondag lijken redelijk mooi te gaan verlopen, echter neemt de kans op onweer op zondag sterk toe. Het weermodel GFS staat er niet meer alleen voor, ECMWF laat in het weekend ook wat hogere temperaturen zien. Kortom, gaat de zomer terugkeren of niet? Is het een tijdelijke opleving? We houden u op de hoogte.
@weerdirect
Vetrek morgen naar curacao...mocht er mooie buien zijn dan zal ik daar mooie foto's van maken.
Tot over 3 weken
Vetrek morgen naar curacao...mocht er mooie buien zijn dan zal ik daar mooie foto's van maken.
Tot over 3 weken
Klinkt goed, prettig vooruitzicht een weekend met goed weer! Fijne tijd gewenst in Curacao!
Inderdaad, hier in Heusden is het ook fris ik meet nu zo'n 16,5°C !
We worden van het weekend zelfs eens "getrakteerd" op zomerse dagen. Op 2, misschien zelfs wel 3 dagen kunnen we boven de 25 graden uitkomen...Wow, wat een luxe, het is toch heel wat he sinds de afgelopen 4 weken...
Adieu, Bye bye, Auf Wiedersehen zomer 2010
Hopelijk in 2011 beter. | Gewijzigd: 19 augustus 2010, 05:33 uur, door Rutte31