Speak for yourself. Ik ben het ook niet altijd eens met zijn uitspraken over het weer, maar dat maakt niet dat ik hem haat.
---
Best prettig temperatuurtje maar verder erg grijs en grauw. Nu nog droog maar zal niet lang duren als ik die radar zo zie. Snel maar even de boodschappen doen. Ik hoop dat GFS gaat toveren voor de komende periode.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dat scenario dat jij hierboven schetst is niet slecht. Velen zullen daar al blij van worden. Net even beter dan het was. Maar inderdaad een beetje saai, en we gaan hier natuurlijk voor het toefje op de slagroom. Zeg maar gerust TOEF! Dus ja, zwaar onweer en aanverwante zaken mogen wel weer eens langskomen. Yihaa!
Midden augustus zomerweer?
Aan de huidige weerssituatie veranderd voorlopig niet alteveel. Het hogedrukgebied ten westen van Ierland trekt zich begin volgende week wel wat terug, maar maakt plaats voor zwakke atlantische storingen. De wind draait dus meer naar westelijke tot zuidwestelijke richtingen maar daar hebben alle thuisgebleven zomerliefhebbers niet veel aan want de wisselvalligheid in vorm van elke dag kans op wat regen of een (onweers-)bui blijft bestaan, net zo als de niet bepaald zomerse, doch best aangename middagtemperaturen rond of iets boven de 20 graden. 'S avonds koelt het na zonsondergang snel af, in de al frisse nachten kan zelfs hier en daar een mistbank ontstaan.
Het hogedrukgebied ten westen van ons blijft voorlopig liggen, pas eind van de week breidt het zich geleidelijk wat naar het oosten uit.
De weermodellen zinspelen de afgelopen dagen herhaaldelijk met de optie dat het hogedrukgebied op de middellange termijn (rond komend weekend) naar het oosten trekt of een uitloper over onze omgeving of Zuid-Scandinavië gaat krijgen. Als dat gebeurt krijgen we duidelijk beter weer met veel zon, aangename zomertemperaturen rond of zelfs boven de 25 graden en weinig wind, maar we houden door de ingestroomde droge lucht de frisse nachten met kans op een mistbank. De kans op dit scenario is de laatste modelruns duidelijk toegenomen, het ziet er dus naar uit dat de zomer 2010 midden augustus nog een keer in volle glorie terug gaat komen. Alle zomerliefhebbers nog even doorbijten dus!
@weerdirect
Moet je eens kijken.
Dit was dus afgelopen winter.
Die buis lekt...
Ik hoop met jullie mee people, t moet echt nog ff zomer worden. en dan vooral 28 augustus tijdens Mysteryland.
Ik zou gezegd hebben: Kijk, ziet er goed uit. max temp gaan richting de de 26/27 graden, terwijl het er voor moskou wederom weer slecht uit begint te zien, heel even een dip naar 20 graden maar 2 dagen later zit de max temp gewoon weer rond de 32 graden.
Glas half leeg/glas half vol????
Glas half leeg/glas half vol????
Ja zo kan je het ook zien ja! Persoonlijk natuurlijk.
---
Zonnetje scheen af en toe vanochtend maar nu begint het dreigend te worden, temperatuur best aan de lage kant hoor. Pluim (GFS) laat een kleine opwaartse lijn zien voor de komende tijd, vooral aan het eind van de curve...
Zo'n hittegolf zoals in Moskou vind ik niet mooi meer hoor, da's voor mij toch wel iets te veel van het goede!
Daar zou het vrijdag trouwens 40 graden worden, maar door een dikke smogdeken werd het er 'maar' 37 graden!
Verder wordt het komende week prima weer hoor (voor mij althans). Een afwisseling tussen zon en hollandse stapelwolken, niet al te veel wind (uit richtingen tussen NW-NO), nagenoeg droog, en temperaturen zo rond de 22-23 graden (behalve komende dinsdag, dan herfstweer). T'is misschien alleen een beetje saai, maar verder vind ik het toch best okay hoor! | Gewijzigd: 8 augustus 2010, 21:05 uur, door Onweerfreak
Deze was er bij mij even tussendoor geglipt; goed om te lezen, geeft weer een beetje hoop op iets zomerse tijden!
Warmte uit Oost Europa op komst?
Het ziet er naar uit, dat de warmte uit Oost Europa ons het volgende weekend of daarna bereikt. Als dit gebeurt kunnen wij ons gaan opmaken voor een periode met 25 tot 30 graden, of hoger. Morgen kom ik met een bijstelling, dus hou ik de ontwikkeling bij. De huidige inzinking van deze zomer bestaat totnogtoe uit een flink aantal dagen met buiig weer. Over het algemeen liggen de temperaturen nog rond of boven de 20 graden, dus is er op verreweg de meeste dagen sprake van warm weer. Ik verwacht dat wij de komende week geleidelijk een meer stabieler weertype krijgen.
nochtans zag ik dat de modellen weer wat minder positief geworden zijn ; | Gewijzigd: 8 augustus 2010, 22:35 uur, door jones
Ik verwacht dat wij de komende week geleidelijk een meer stabieler weertype krijgen.
Elke dag kans op regen en ongeveer dezelfde temperatuur is toch ook stabiel weer, wat een zemel!