Verder komen de middagtemperaturen uit op waarden tussen 20 en 25 graden: vanwege een vaak noord- of noordwestenwind aan zee lagere maxima. Het ziet er niet naar uit dat de warmte voor augustus terugkeert. Zo lang hogedruk zich nadrukkelijk manifesteert boven het midden van de Atlantische Oceaan, kunnen polaire luchtmassa’s over het Noordzeegebied zuidwaarts stromen
@jan visser
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Langere koelere periode?
Het vervolg gaat voor zomerliefhebbers steeds minder leuk worden. De modellen tenderen steeds overtuigender naar een langere koele periode, het hogedrukgebied lijkt zich nog wat naar het westen terug te gaan trekken, terwijl storingen boven Duitsland en Scandinavië actief gaan worden. In dat geval krijgen wij met een toenemende buienkans en een westen- tot noordenwind voorgeschoteld, de middagtemperaturen zullen dan ook in het oosten en zuiden van het land nog maar met moeite de 20 graden halen. Het is wel zo dat dit scenario nog wat onzeker is en de zomer ook nog terug kan komen, maar momenteel wijst veel op een trendbreuk en hebben we de warmste dagen van de zomer voorlopig gehad.
@weerdirect
zoals ik al verwachtte: heet als ik werk, koud als ik vakantie heb... echt elk jaar 't zelfde verhaal
niet gelijk negatief worden!!
ik geniet juist van dit soort dagen, kun je lekker afkoelen, en de warmste maanden zijn nog geeneens voorbij, over augustus nog niet eens gesproken, en wat dacht je van september, kan het ook nog behoorlijk warm worden hoor
Persoonlijk zit het bij mij zo dat ik elk jaar toevallig vakantie heb/neem als het net weer koeler wordt. Werken met 30 graden is niet fijn, en veel energie en tijd is er dan niet om van het weer te genieten (laat staan dat hier zee of bos is om heen te gaan...). Daarbij komt dat ik met mijn loontje gebonden ben aan binnenlandse vakantie, meestal Terschelling en ik daar enkel nog echt kan genieten als ik lekker op het strand kan liggen bakken en slapen. Om nou weer op koele half regenachtige dagen dezelfde paadjes te fietsen e.d...
Ik vind dit absoluut geen onprettig weer hoor, zeker niet om te werken, maar ik wil wel 'ns vrije tijd genieten tijdens heet zomerweer ipv zwetend te moeten werken. Zo gaat dat bij mij elk jaar... Daarom baal ik er nu best wel van, als het inderdaad komende 4 week (over een week vakantie) zo blijft... | Gewijzigd: 24 juli 2010, 18:17 uur, door Richardus
-
P.s. wat is het rustig op het forum, iedereen op vakantie?!
Over een week zit ik ook lekker in Italie, hopen op wat onweer daar
Heb je gelijk in. Het weer is in een rustig vaarwater inderdaad en dat is natuurlijk weinig aan voor ons. Even bijkomen en dan mag het wat mij betreft weer helemaal losgaan hoor.
-
Lekker op vakantie naar Italië, zal vast een donderbui voorbij komen daar! Enjoy!
Als je er deze week had gezeten, dan had je in 't noorden op de eerste rang gezeten qua onweer, dus maar hopen dat er over een week ook nog wat komt dan.
Ik vind het weer hier nu al saai, en ik mag niet eens mopperen want vorige week was een turbulente week...fijn dat het even afgekoeld is, maar wat mij betreft hoeft die koele periode niet lang te duren | Gewijzigd: 25 juli 2010, 03:07 uur, door Rutte31
's nachts echter is het mij momenteel te koud, dit komt omdat ik een ventilator op me gericht heb elke nacht, nu denk je vast "doe die ventilator dan weg". Tja, dat is heel slim maar dan kan ik alsnog niet slapen omdat ik dan de muggen hoor Maar nu bedenk ik me dat ik de ventilator ook een andere kant kan opzetten, wat nadenken al niet kan opleven
Dan mag het van mij wel weer gaan vriezen
's nachts echter is het mij momenteel te koud, dit komt omdat ik een ventilator op me gericht heb elke nacht, nu denk je vast "doe die ventilator dan weg". Tja, dat is heel slim maar dan kan ik alsnog niet slapen omdat ik dan de muggen hoor Maar nu bedenk ik me dat ik de ventilator ook een andere kant kan opzetten, wat nadenken al niet kan opleven
Dan mag het van mij wel weer gaan vriezen
Daar is nochtans een simpele oplossing voor. Koop een mosquito net om boven je bed te hangen. Heb ik ook gedaan nadat ik 38 muggenbeten had opgelopen. Werkt prima
Momenteel is het hier een beetje aan het druppelen. Da's minder natuurlijk.
Momenteel is het hier een beetje aan het druppelen. Da's minder natuurlijk.
Het prikken vind ik niet erg, dat jeukt eventjes maar is bij mij zo weer weg, dat geluid daarentegen en ik heb nog goede oren dus ik hoor ze aan de andere kant van de kamer nog, daar helpt geen net tegen
Het probleem is niet dat ik er wakker van wordt, als ik eenmaal slaap dan slaap ik overal doorheen, ook door onweer boven ons Maar als ik weet dat er muggen in mijn kamer zitten en ik hoor ze dan kan ik niet meer slapen, ik heb zo'n afgrijselijke hekel aan dat irritante gezoem, als ze dat geluid niet maakten maakte het me helemaal niets uit, laat ze maar lekker prikken, maar dat geluid | Gewijzigd: 25 juli 2010, 09:49 uur, door EdwardvG
August 2010
August starts with a mixture of showers and drier conditions for most of the UK and Southern Ireland, with even the 'dry' southeast and east of the UK seeing rain at times.
So expect some initially unsettled conditions, particularly for the far north and west; showers mixed in with brighter spells of weather, and with that rain, temperatures falling short of the average for early August. However, for much of England; Wales, and Southern Ireland, a generally better picture, with temperatures into the low to mid 20's at times to the far southeast. Expect a lot of cloud around for a swathe of the north and west, which will make affairs look rather grey at times.
High pressure though will take a firmer hold, and we can look forward to a drier run of weather for all regions, with temperatures being allowed to climb steadily, and it's as we progress through the second week of August and head through mid-month, that we're likely to see the best of the summer weather during August, (when compared to late May and late June), with dry and sunny spells the general theme for most, although showers will be evidence at times. Temperatures will push into the 30's at times to the south of the UK, giving the record temperature a run for its money. Elsewhere though, the temperature records are safe. For Southern Ireland, some pleasant weather around too, warm at times, and indeed across Northern and Southern Ireland generally, a good dry run expected for a good deal of the month.
For the latter part of August, still some dry and fine weather around, but rain features more in an ever increasing mix. Temperatures will begin to fade slightly, or at least the prospect of any high temperatures will, but on balance, we should still see a relatively settled phase of weather before September rolls in.
Over all, I anticipate a slightly drier than average month for much of the UK, with the Midlands; Northwest England, and Northern/Southern Ireland fairing the best for the driest weather, and here below average rainfall is most likely. Temperatures on the average or a tad higher for most, perhaps even more so to the southeast.