https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
en ik vond dit een leuk bericht om te plaatsen.
en sommigen hebben gezegd dat 25/26 mei erger was....maar ik denk toch echt dat afgelopen nacht erger was!
maargoed: dit bericht komt van buienradar.
Wat een avond, wat een nacht: daar ga je als weerman toch vanuit je dak! Gisteravond trok een Mesoscale Convective System (MCS) over Nederland. Een MCS is een groep ‘georganiseerde’ donderbuien die niet zelden veel krachtiger zijn dan individuele onweersbuien en niet zelden de omvang aannemen van een kleinschalig lagedrukgebied. Vaak reiken de toppen van de imponerende cumulonimbi (buienwolken) tot in de tropopauze (boven 10 kilometer hoogte). Een MCS is op z’n best gedurende de avond en nacht en heeft soms een diameter van enkele honderden kilometers. Voor zover bekend zijn er meer dan 75.000 bliksemontladingen geregistreerd ,(meer dan het imponerende onweer van 25-26 mei 2009) kwamen er windstoten voor tot boven 80 km/uur en is er erg veel regen gevallen. Uit een eerste inventarisatie blijkt dat er De Bilt en in Heemskerk 30 mm is gevallen, op Deelen bij Arnhem 32 en in Veen en Werkendam 35 mm. Meer cijfers volgen nog.
weather without storms is no weather at all.
en ik vond dit een leuk bericht om te plaatsen.
en sommigen hebben gezegd dat 25/26 mei erger was....maar ik denk toch echt dat afgelopen nacht erger was!
maargoed: dit bericht komt van buienradar.
Wat een avond, wat een nacht: daar ga je als weerman toch vanuit je dak! Gisteravond trok een Mesoscale Convective System (MCS) over Nederland. Een MCS is een groep ‘georganiseerde’ donderbuien die niet zelden veel krachtiger zijn dan individuele onweersbuien en niet zelden de omvang aannemen van een kleinschalig lagedrukgebied. Vaak reiken de toppen van de imponerende cumulonimbi (buienwolken) tot in de tropopauze (boven 10 kilometer hoogte). Een MCS is op z’n best gedurende de avond en nacht en heeft soms een diameter van enkele honderden kilometers. Voor zover bekend zijn er meer dan 75.000 bliksemontladingen geregistreerd ,(meer dan het imponerende onweer van 25-26 mei 2009) kwamen er windstoten voor tot boven 80 km/uur en is er erg veel regen gevallen. Uit een eerste inventarisatie blijkt dat er De Bilt en in Heemskerk 30 mm is gevallen, op Deelen bij Arnhem 32 en in Veen en Werkendam 35 mm. Meer cijfers volgen nog.
niet te vergeten er was een weeralarm dat was 25 / 26 mei ook niet
Ja, alleen kwam het KNMI zoals altijd pas nadat het ergste overtrok op dat moment.
Even wat cijfers uit Haarlem:
Temperatuur daalde van 27 naar 18 graden in een kwartier tijd, er viel ruim 31 mm, er waren rukwinden tot 110 km/per uur. Ook was er een heuse onweersneus, de druk stijgde bij passage met 3 hPa om na de passage weer naar zijn oude stand terug te zakken.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
willen we dat dan?
@jan visser
Aan het einde van aankomende week zien we een hogedrukgebied vanuit de Azoren ons weer naderen wat voor oplopende temperaturen zal gaan zorgen
Voorlopig zien we de tropische warmte naar het oosten trekken maar in de loop van de week zien we een nieuwe uitloper van een hogedrukgebied wat vanuit de Azoren komt in de loop van volgende week vanuit het westen dichterbij en zorgt voor een weersverbetering. De temperaturen gaan zoals het er nu voorstaat aan het einde van aankomende week weer olopen naar zo'n 25 a 30 graden.
@ weerdirect
ik zie geen tropische temperaturen hoor bij GFS ?
ja idd hier ook.. was eventjes koel
tijdens de bui, maar warmt nu weer vrolijk op
momenteel bijna 25 graden
Morgen hebben we de laatste kans om deze warme periode toch de boeken in te laten gaan als "hittegolf", vandaag komen de temperaturen in De Bilt uit op 25 á 26 graden. Morgen worden er temperaturen voor De Bilt verwacht van rond de 30 graden, het gaat er dus nog wel even om spannen. Dit was zondag ook het geval, werd het 29,3 graden. Dus net geen hittegolf.
Morgen hebben we de laatste kans om deze warme periode toch de boeken in te laten gaan als "hittegolf", vandaag komen de temperaturen in De Bilt uit op 25 á 26 graden. Morgen worden er temperaturen voor De Bilt verwacht van rond de 30 graden, het gaat er dus nog wel even om spannen. Dit was zondag ook het geval, werd het 29,3 graden. Dus net geen hittegolf.
maar kunnen we de komende weken nog hoge temps gaan verwachten??