https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Slapen doen we altijd met raam open, maar in deze tophitte heeft dat alleen maar een rode jeukerige huid tot gevolg...die kleine vampiers zijn toch aardig actief.
Eerder deze middag (zo rond 14:00) kwam er steeds meer bewolking opzetten.
Vrij donkere wolken zelfs alsof het binnen niet al te lange tijd zou gaan onweren en regenen.
Echter ...
Niets van dat alles!
Nu rond 17:00 trekt de lucht weer open en schijnt de zon weer volop.
Die donkere wolken zijn compleet verdwenen, geen flauw idee waar naar toe want veel wind is er immers niet.
Je zou een knetterend onweer verwachten met deze hoge temperaturen, maar ik twijfel zeer of dit wel komt.
Er is nog iets wat me opvalt.
De luchtvochtigheid is erg laag, ik zie waardes van 24-26%.
Of dat extreem laag is weet ik niet maar het is wel aan de lage kant.
| Gewijzigd: 9 juli 2010, 17:50 uur, door Han
Eerder deze middag (zo rond 14:00) kwam er steeds meer bewolking opzetten.
Vrij donkere wolken zelfs alsof het binnen niet al te lange tijd zou gaan onweren en regenen.
Echter ...
Niets van dat alles!
Nu rond 17:00 trekt de lucht weer open en schijnt de zon weer volop.
Die donkere wolken zijn compleet verdwenen, geen flauw idee waar naar toe want veel wind is er immers niet.
Je zou een knetterend onweer verwachten met deze hoge temperaturen, maar ik twijfel zeer of dit wel komt.
Er is nog iets wat me opvalt.
De luchtvochtigheid is erg laag, ik zie waardes van 24-26%.
Of dat extreem laag is weet ik niet maar het is wel aan de lage kant.
Hier hetzelfde verhaal tussen 16 en 18 uur. het trekt nu weer helemaal open, en de temp loopt weer op
Dit zie je wel vaker maar dan als er een regengebied aankomt of het later op de avond is.
Nu valt die sprong wel erg vroeg.
Zie plaatje.
Wie heeft hier een verklaring voor?
Een sprong van 26 -> 45% is toch aanzienlijk vooral ook omdat het onbewolkt is. | Gewijzigd: 9 juli 2010, 20:30 uur, door Han
Dit zie je wel vaker maar dan als er een regengebied aankomt of het later op de avond is.
Nu valt die sprong wel erg vroeg.
Zie plaatje.
Wie heeft hier een verklaring voor?
Een sprong van 26 -> 45% is toch aanzienlijk vooral ook omdat het onbewolkt is.
Dit komt omdat we in een andere luchtsoort terrecht zijn gekomen
Lijkt me inderdaad ook. Een andere verklaring (die nu niet opgaat, maar wat hier bijv. vorig weekend gebeurde) is het opklaren na een bui. De grond is dan vochtig en de temperatuur schiet weer omhoog als de zon doorkomt waardoor alles als een gek gaat verdampen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Probeerde het rond 02.00 , .03.00 eruit even naar buiten, 03.30 opnieuw en weer niet dus zit ik sinds 10 minuten weer beneden.. en nu maar hopen dat ik niet chagrijnig word
wat mij frustreerd is dat wij mensen altijd wat te zeuren hebben
in de winter was het: ''wat duurt de winter lang'', in de lente was het: ''die vervelende noordelijke stroming, houdt de temps laag'' en nu is het zomer en is het weer niet goed? whaha
lekker genieten joh
Probeerde het rond 02.00 , .03.00 eruit even naar buiten, 03.30 opnieuw en weer niet dus zit ik sinds 10 minuten weer beneden.. en nu maar hopen dat ik niet chagrijnig word
ik ben in m'n nakie op bed gaan liggen met alle ramen in m'n slaapkamer wagenwijd open. Dankzij mijn vermoeiende dagen, zeker in die hitte, viel ik direct in slaap. Ik werd wel alweer om half7 wakker, maar met een heerlijk koel windje om m'n lijf. Ik dacht even te ruiken/voelen dat het toch nog geregend had vandaag, maar dat was puur wat ochtendmist (die nu al weer weg is). Ik had wel langer willen slapen, maar nu kan ik voor de ergste hitte aan even een paar uurtjes werken. Wat kan een temperatuur van 18-19graden als een verkoeling voelen, een temperatuur waar we in de winter lang van hebben gedroomd!
En precies, Rayo; elk seizoen heeft z'n charmes, en z'n voor- en nadelen. Gewoon nemen zoals het is, wat gedoseerd klagen mag ook, maar vooral meer genieten. Elke sneeuwbui, herfststorm en hittegolf zijn prachtige uitingen van Moeder Natuur! | Gewijzigd: 10 juli 2010, 07:58 uur, door Richardus