zo bedoel ik het helemaal niet ik bedoel: ze geven telkens veel te koele temps aan, en nu gaan ze opeens helemaal met die kaartjes mee.
Welliswaar met af en toe een dip naar 22/23 graden maar over het algemeen
toch 25 tot 30 gr
Ik ben maar een leek en beschik NIET over gfs of ECMWF kaartjes
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
De afkoeling waar we momenteel van kunnen genieten is maar van korte duur. De stroming draait vanaf woensdag weer naar het zuiden en gaat opnieuw (zeer) warme lucht aanvoeren. De temperaturen lopen daardoor de tweede helft van de week weer flink op, komend weekend kunnen we op veel plaatsen weer tropische temepraturen van meer dan 30 graden verwachten. De echte hitte is dat nog niet, die stroomt volgens de actuele berekeningen net ten oosten van ons over Duitsland uit, waar na donderdag op veel plaatsen meer dan 35 graden mogelijk zijn. De berekeningen zijn wel nog wat onzeker en het is zeker niet uitgesloten dat het oosten en zuidoosten van Nederland een staartje van deze hitte mee gaat pikken. De uitzonderlijke droogtesituatie in grote delen van ons land duurt zoals het er nu uitziet de hele week voort en zal verder verergeren.
Onstabiliteit, onweerskansen
Het weekend staat in het teken van een overgangsgebied tussen zeer warme, of zeg maar gerust snikhete luchtmassas boven Duitsland en duidelijk koelere oceaanlucht ten westen van ons, die midden over ons land loopt. Drukkende warmte is het gevolg en er kunnen mogelijk net als afgelopen weekend zware onweersbuien tot ontwikkeling komen. Deze buien zullen plaatselijk wat verlichting van de droogte in vorm van veel regen (ook lokaal overlast) brengen, maar het zullen weer lokale buien zijn, terwijl andere gebieden het droog kunnen houden. Een echte omslag naar een westcirculatie met actieve depressies en regen voor het hele land staat momenteel niet op de kaarten, maar het lijkt er wel op dat het na het weekend wat minder warm weer wordt, en licht wisselvallig.
Bron WeerDirect
Wel geteld misschien bijna 12 druppels.
Het gras is onderhand bijna hooi en de kanten van de weg hier stuiven weg.
Dus een flinke bui zou niet gek zijn.
groetjes uit een droog Zandberg
Ik vin dhet maar niets dat het weer heet word, ik hoop idd. dat we een staartje krijgen slechts, en daarna dan weer iets koeler? Die 33 voor zondag zint me niet, weer (hoop ik!) zo'n hete voetbal wedstrijd Alhoewel, mooi scenario misschien? Ff worldcup pakken, en dan een knetterend onweer!
Het weerbericht voor Limburg
Ruben Weytjens
Update maandag 5 juli 19u30
Dinsdag wat minder warm maar vanaf woensdag weer veel hogere temperaturen. Tijdens het weekend tropisch met kans op onweer.
Datum Minima Maxima Wind Weerbeeld Opmerking
Dinsdag 6/7 13...14 22...24 NW-1->3 Eerst nevelig met wat lage wolken. Daarna afwisselend zon en wolken.
Woensdag 7/7 14...15 27...29 ZW-2 Droog en meestal zonnig.
Donderdag 8/7 15...16 30...32 ZW-2 Wisselend bewolkt. Op de meeste plaatsen droog maar lokaal kan er een bui vallen, al zou dat opnieuw een druppel op een hete plaat zijn.
Vrijdag 9/7 15...16 25...31 W-2/3 Wisselend bewolkt. Kans op regen of onweersbuien. Onzeker weerbeeld. Sommige weermodellen komen met een regengebiedje dat wel eens lang over onze regio zou kunnen slepen. In dat geval halen we geen 30°C. Maar de regen zou Limburg ook nipt kunnen missen... afwachten wat er de komende dagen uit de bus komt.
Zaterdag 10/7 18...19 32...34 Z-1/2 Meestal droog met zonnige perioden maar ook kans op (lokale) onweersbuien.
Zondag 11/7 19...20 33...35 VER-1/2 Meestal droog met zonnige perioden maar ook kans op (lokale) onweersbuien.
Normalen: Maxima 24°C - Minima 12°C
Wel geteld misschien bijna 12 druppels.
Het gras is onderhand bijna hooi en de kanten van de weg hier stuiven weg.
Dus een flinke bui zou niet gek zijn.
groetjes uit een droog Zandberg
Ook al
Ik dacht echt vanmiddag...eindelijk een bak water te krijgen, maar na een paar druppen, was het weer over.
Ciao Peet
Nou moet ik zeggen, dat wat de 12z van wetter3 geeft voor maandag heb ik niks op tegen...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Pfoe zou het niet weten... Kijk tegenwoordig alleen maar op WOM voor kaarten