voor school moet ik een boekverslag maken over een heel saai boek, Mr pip. In het Engels natuurlijk maar dit moet aan de hand van een aantal vragen een van die vragen is "Explain how this novel celebrates storytelling". Ik zelf heb geen idee wat dat betekend. Maar waarschijnlijk zijn hier wel een paar slimme mensen die kunnen vertellen wat het betekend.
Het verslag moet vanavond om 23.59 ingeleverd zijn.
@Stephan88: had ik ook gedaan maar ik heb geen idee hoe je nieuwe verhalen kunt vieren, bestaat dit uberhaupt wel | Gewijzigd: 30 mei 2010, 20:40 uur, door mike1131
@Stephan88: had ik ook gedaan maar ik heb geen idee hoe je nieuwe verhalen kunt vieren, bestaat dit uberhaupt wel
Geen idee, een nieuw verhaal kun je wel degelijk vieren toch. Stel je hebt een nieuw boek (verhaal) geschreven, dan kun je dit vieren. Bijvoorbeeld omdat dit een doorbraak is of zoiets. Verders weet ik het ook niet, Engels is nooit mijn sterkste vak geweest | Gewijzigd: 30 mei 2010, 20:43 uur, door stephanvanloon
de vraag gaat volgens mij over de manier waarop het verhaal in het boek wordt gebracht, je kunt dit immers op verschillende manieren doen.
Of er spanning wordt opgebouwd of juist niet;
of er dialogen in het boek voorkomen vanuit de 'ik-vorm' of gewoon een opeenvolging van gebeurtenissen naar voren worden gebracht door iemand die 'van bovenaf' kijkt, dat is een keuze van de schrijver maar of dat de goede is? die vraag kun je jezelf stellen.
Uit een verhaal in een boek kun je dus proeven of de schrijver enthousiast is over zijn/haar verhaal (deel je dat enthousiasme ook?) en je kunt dan ook kritisch zijn op de manier waarop de schrijver het juist ZO heeft gebracht of volgens jouw mening het juist anders had gemoeten, etc.
veel succes
Peter | Gewijzigd: 30 mei 2010, 21:09 uur, door Tripwire
"Explain how this novel celebrates storytelling".
Dit betekent letterlijk:
Leg uit hoe deze persoon het vertellen van een verhaal viert!
Mja zie dat je het al af hebt, dus ben eigenlijk een beetje te laat
Ik heb het boek 'wij houden van Tsjernobyl' gekozen met me stomme hoofd want er is geen verslag of iets te vinden op internet wat bruikbaar is.
Vrijdag a.s. moet het ingeleverd worden en gepresenteerd worden...
:|