Onderstaand een aantal foto's van het grote DEMO terrein
:P
Tank rijd langs publiek
Wederom staan er tanks vlakbij af te vuren
Apache vliegt over om de boel veilig te stellen
Deze apache blijft de boel in de gate houden zolang de operatie duurt
Apache's kunnen heel mooi stil hangen, zo ook hier
De 2e apache houd vanaf de andere kant de boel in de gate
Nog steeds hangt de eerste apache stil
:P
Hij zette in ieder geval wat mannetjes af
8|
8|
:D
Nog een hele die vlak over vliegt
En gaat vervolgens steeds lager vliegen
Heli hangt boven tank
Tanks stellen zich op langs publiek
Militairen lopen naar de rand van het DEMO terrein
Militair neemt positie in
Afsluiting
Ik dacht pas over 2 weken. ik was wel van plan om er heen te gaan, ben er vorig jaar ook geweest en ik vond het zeer leuk om een keer te zien. Achja volgend jaar weer een kans.
Misschien was je in de war met de luchtmachtdagen, dat is wel over 2,5 weken. Namelijk in het weekend van 18 en 19 juni
| Gewijzigd: 30 mei 2010, 13:00 uur, door stephanvanloon
Maar het was nu wel op een echt oefenterrein zo te zien, niet weer een natuurgebied waar de brandweer de kleine brandje steeds moest blussen.
Lol, ze hebben met grote watertankwagens alles tussendoor steeds nat gehouden. En nog vloog het gras in brand, maar dat was zo onder controle | Gewijzigd: 30 mei 2010, 13:09 uur, door stephanvanloon
Overigens die helikopters vind ik niet zo bijzonder, ik zie ze hier ook wel een zo laag vliegen, dan wel in de polder natuurlijk maar toch
Een pittig vuurgevecht, en die knallen waren hard. De tanks stonden heel dichtbij het VIP terras
Tank rijd richting bunker
Wederom vuurgevecht van HEEL dichtbij
Mmm, geen idee wat die tanks aan het doen zijn. misschien was het sein veilig al gegeven
Heli stijgt op
Zo’n 110.000 mensen zijn dit weekend naar de Landmachtdagen 2010 gekomen op de Johannes Postkazerne in het Drentse Havelte. Het thema was ‘Mee op missie’. Ook vandaag trotseerden velen, zoals bij een echte missie, de klimatologische omstandigheden om te ervaren hoe de landmacht missies in binnen- en buitenland vervult.
Het succes van de missies wordt bepaald door de mannen en vrouwen die ze uitvoeren. De afgelopen dagen maakte het publiek kennis met zowel de mensen als het materieel waarmee de landmacht in Nederland en de overzeese missiegebieden optreedt. Ze konden zich daarnaast vergapen aan indrukwekkende staaltjes optreden van zwaar legermaterieel. Zo trokken Leopard 2A6 gevechtstanks tijdens een demonstratieaanval zij aan zij op met het nieuwste infanterievoertuig CV90, ondersteund door een ware helikoptervloot van de luchtmacht.
Levensechte compound
Behalve zien dat de landmacht wereldwijd onder de meest extreme weers- en omgevingsomstandigheden kan optreden voor vrede en veiligheid, konden de bezoekers zelf ook de handen uit de mouwen steken. De echte durfal beklom de 20 meter hoge klimtoren of bedwong de hindernisbaan.
Anderen maakten een oorverdovend ritje in een pantservoertuig of liepen rond in een levensechte compound. De bezoekers kregen zo een indruk van de omstandigheden waaronder Nederlandse militairen op dit moment leven in de Afghaanse provincie Uruzgan.
Bron: Defensie