Dan word ik je buurman, ik ga ook namelijk . Ach,lekker genieten van de foto's en verhalen hier word ik ook vrolijk van hoor, bij gebrek aan beter (lees: Live )
btw: @ KNMI verwachting voor luchtvaart:
weerbulletin voor de luchtvaart
.
geldig voor: de daglichtperiode van zondag 30 mei 2010.
.
situatie: rond een lagedrukgebied boven de noordzee wordt vrij
vochtige lucht aangevoerd. achter een backbent occlusie, die
halverwege de ochtend de westkust en halverwege de middag het
oosten bereikt, wordt de opbouw potentieel onstabiel.
.
significant weer: lokaal lichte regen. achter de occlusie
ontwikkeling van buien, lokaal mogelijk met onweer.
.
wind: zuidwestelijk 8-12, langs de westkust 12-18 knopen. achter
de occlusie ruimend naar west tot noordwest 10-16, langs de
westkust 16-22 knopen, in de avond langs de westkust toenemend
naar 22-28 knopen. bij buien uitschieters 25-30 knopen, aan het
eind van de middag mogelijk lokaal tot 35 knopen.
.
bewolking: in de ochtend op veel plaatsen sct/bkn st rond 800 voet
en bkn sc 1200-2000 voet, geleidelijk overgaand in sct/bkn cu/sc
2000-3000 voet. bij buien sct/bkn cb 1800-2500 voet. toppen boven
fl100.
.
zicht: in neerslag lokaal 4-8 km.
.
nulgraden niveau: fl070, zakkend naar fl060.
.
thermiek: tijdens opklaringen matig.
.
daglichtperiode: 03.13 tot 20.03 utc.=
;)
| Gewijzigd: 29 mei 2010, 21:52 uur, door stratocumulus
En trouwens, dit kan ook allemaal best tegen vallen hoor! | Gewijzigd: 29 mei 2010, 21:51 uur, door Pascalll
Van harte alvast!
:P Hopelijk dat iedereen nu wat krijgt
Whaha, ik ben al jarig. Maar ik kan toch een leuk cadeautje krijgen nog van moeder natuur. Dat is wat ik bedoel
Gefeliciteerd pasmanniejjj, ik vier morgen ook mn 16e verjaardag
Haha, ook jij gefeliciteerd!
Ik ben trouwens erg benieuwd wat voor verwachting en wat voor level ESTOFEX zult geven.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Trouwens die low level shear van 15-20m/s (hoe kom je daaraan)? is eerder 10-15m/s maar dat is ook maar plaatselijk.
Wel nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Citaat van Pasmanniejjj, zaterdag 29 mei 2010, 21:17 uur Hier ik heb net nog even geupdate, ik had vanmiddag al een verslagje gemaakt maar ik heb hem net even iets uitgebreider gemaakt, hier is die dan:
Dan kijken we natuurlijk ook naar de weerkaarten.
Vandaag zien de CAPE en de LI ook goed uit op de kaarten. De CAPE ligt op zo'n 300/400 j/kg en een LI die dan maximaal uit kan lopen tot -2.
Ook de deep layer shear is redelijk positief, en kan in Limburg oplopen tot 35 á 40m/s. En de low level shear wat we ook nodig hebben ligt op 15-20m/s.
Door deze waardes is het niet gek dat een parameter zoals de signaficant tornado parameter redelijk positief is, voor het ontstaan van onweer. Hierdoor kunnen we op sommige plaatsen hoosverschijnselen verwachten, tevens is de kans hierop groter geworden. En het is ook niet gek als er hagel in de bui voorkomt. De meeste kans op zwaardere regen en onweersbuien ligt op dit moment voor het zuiden/zuidoosten van Nederland, maar toch hebben het westen/zuidwesten ook een kans hierop. Ook kunnen we onder andere misschien een "shelf cloud" spotten!
Dan kan ik eventueel toch nog een leuk cadeautje krijgen van "moeder natuur" op mijn 14e verjaardag
Trouwens die low level shear van 15-20m/s (hoe kom je daaraan)? is eerder 10-15m/s maar dat is ook maar plaatselijk.
Wel nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Piet je denkt toch niet dat ik van je kopieër?! Ik doe dat namelijk dus niet, haha. Die LL shear. Dat zie je toch duidelijk op die kaarten?
Hoe bedoel je "Die verwachting komt me bekend voor?" ( Heb hem toch echt zelf getypt ??? ) | Gewijzigd: 30 mei 2010, 00:10 uur, door Pascalll