Door omstandigheden een wat vertraagd kansen topic, de tornadokansen zijn er echter niet minder om. Een passage uit de verwachting van het SPC:
Een complex stormsysteem rukt op vanuit de Rockies, naar de noordwestelijke plains. Het komt daar terecht in zeer warme en vochtige lucht terecht, waardoor de omgeving erg gunstig is voor de ontwikkeling van sterke onweerscellen. Het SPC gaat momenteel voor een Moderate Risk met een 15% tornadokans, mogelijk update het SPC vanavond nog naar een High Risk. Naast tornado's moet er wederom rekening worden gehouden met (zeer) grote hagel.
We hebben afgelopen zaterdag al gezien dat er in dit gebied zeer veel live chasers aanwezig zijn. Het moet daarom voor ons geen probleem zijn om alles goed te volgen vanavond. Vooral de teams van Tornadovideos en Chasertv zijn goed vertegenwoordigd in deze regio.
Stay tuned voor updates!
Algemene outlook
Tornadokansen
Hagelkansen
| Gewijzigd: 24 mei 2010, 19:08 uur, door Narmolanya
Dit is nog wel voor het gebied ten zuiden van het moderate risk gebied, daar zal het waarschijnlijk een paar uur later komen.
Daniel
Aangezien ik moet omschakelen voor de nachtdienst is dit natuurlijk perfect!!!!
Het SPC geeft voor als indicatie tegen het einde van de midden/ het begin van de avond.
In Nederlandse tijd zal dit tussen ongeveer 21:00 en 24:00 zijn. Als het eenmaal gaande is, dan kan het gerust tot een uurtje of 3-4 's nachts doorgaan. | Gewijzigd: 24 mei 2010, 19:09 uur, door Narmolanya
En je krijgt gelijk : "Tornado Warning for Banner and Kimball County in NE until 12:15pm MDT"
Toch wel een stuk eerder dan het SPC had voorzien.
EDIT: Grote tornado op de grond in niemandsland ten noordoosten van Rapid City!! | Gewijzigd: 24 mei 2010, 21:30 uur, door Narmolanya
ik had afgelopen nacht nog even gekeken, mennnnn!! wat ging het tekeer met die onweersbuien man..
ging gewoon om de seconden iets van 3 bliksems, bleef doorgaan! wil ik ook
| Gewijzigd: 24 mei 2010, 21:45 uur, door Narmolanya