Mocht t toch nog los gaan, worden we vanzelf wakker .
zo denk ik er ook over, de strike alert staat aan, die gaat na 2 uren inactiviteit vanzelf uit en daarna slapen we rustig verder.. Als papa heb je je slaap ook nodig he..
edit: er ontstaat nog steeds wel wat, maar ik geef het op.
assen komt toch niets meer van
en anders weer op het moment dat ik slaap! | Gewijzigd: 24 mei 2010, 05:05 uur, door dv_chaser
Vandaag klimmen de temperaturen vlot voorbij 20°C in grote delen van de Benelux, dit bij wat lichte onstabiliteit (vooral in de oostelijke regio's). CAPE-waarden rond 200j/kg en een LI tot -1. Temperatuur wolkentoppen rond -20°C wat overeenkomt met toppen tot ong 7km hoog. LCL laag voor Nederland, vrij hoog voor België, met overal een klein verschil tussen LCL en LFC. De MLCAPE is matig, vooral voor het oosten van Belgë. De DLS is in Nederland matig tot 50kts, in België is die eerder laag. LLS is verwaarloosbaar. Shear is matig tot hoog.
Conclusie: Vandaag wordt in grote delen van de Benelux weer een warme dag met op veel plaatsen ruim 20°C. Plaatselijk is 25°C mogelijk. Reeds in de voormiddag is in het N en NO van Nederland een bui met eventueel een donderslag mogelijk, later zakt de buiigheid verder naar het zuiden. De grens met Nederland/Duitsland maken hierbij kans op enkele buien met kans op onweer. Later op de dag zou het Oosten van België dan nog wat buien met eventueel onweer krijgen, maar vanaf de late avond zou het droger moeten worden. De shear is vrij groot dus er is een kans op wat randverschijnselen. Echt zwaar onweer zit er echter niet aan te komen morgen. Tijdens (onweers)buien is er altijd kans op rukwinden en wat kleine tot middelgrote hagel (<2cm).
Bron BOV verwachting