Opnieuw is in grote delen van Zuid- en Midden-Limburg een harde knal gehoord. Dat gebeurde donderdagmiddag om tien voor vijf. Ook maandagmorgen rond kwart over elf, hoorden veel mensen een knal, toen alleen in de Parkstad. Onduidelijk is waar dat door kwam. Het ging om een harde knal van 96 decibel.
Op 19 mei werd Zuid-Limburg ook al eens opgeschrikt door een harde knal, mogelijk van een vliegtuig dat door de geluidsbarrière ging. Het KNMI had ook toen trillingen gemeten in de atmosfeer, maar kon de exacte oorzaak ervan niet achterhalen. De bron van de knal lag toen boven Noord-Oost België.
Bron: © L1 Radio-TV | Gewijzigd: 1 juli 2010, 18:02 uur, door Alain.d
Eerst dacht ik dat het de fabriek was,die hier aan de rand staat.
Niets te zien van fakkels die torenhoog branden.
Volgens mij zijn het ook geen vliegtuigen,want dan hoor je normaal toch 2 knallen.
Wachten maar gewoon af,wat het mogelijk kan zijn.
Alle vliegbewegingen worden nauwkeurig bijgehouden, zeker bij vliegtuigen van formaat waar dus een knal uit zou kunnen komen.
Als het KNMI de luchtvaartautoriteiten even vraag is het mysterie snel opgelost.
Alle vliegbewegingen worden nauwkeurig bijgehouden, zeker bij vliegtuigen van formaat waar dus een knal uit zou kunnen komen.
Als het KNMI de luchtvaartautoriteiten even vraag is het mysterie snel opgelost.
Juist niet, knallen van vliegtuigen komen van militaire vliegtuigen (straaljagers) en nooit van verkeersvliegtuigen, aangezien die niet door de geluidsbarriere gaan. Ik weet niet of en hoe de luchtvaartautoriteiten ook de militaire vluchten overzien. Ik vermoed eigenlijk dat het ministerie van Defensie daar toezicht op houdt.
Opnieuw is in grote delen van Zuid- en Midden-Limburg een harde knal gehoord. Dat gebeurde donderdagmiddag om tien voor vijf. Ook maandagmorgen rond kwart over elf, hoorden veel mensen een knal, toen alleen in de Parkstad. Onduidelijk is waar dat door kwam. Het ging om een harde knal van 96 decibel.
Op 19 mei werd Zuid-Limburg ook al eens opgeschrikt door een harde knal, mogelijk van een vliegtuig dat door de geluidsbarrière ging. Het KNMI had ook toen trillingen gemeten in de atmosfeer, maar kon de exacte oorzaak ervan niet achterhalen. De bron van de knal lag toen boven Noord-Oost België.
Bron: © L1 Radio-TV
Yep, ik heb 'm ook gehoord, ik donderde bijna van m'n luchtbedje af want was net aan 't indoezelen. Meteen eens richting Sittard/Geleen gekeken, maar was niks te zien. Hoewel het geluid wel vanuit die richting leek te komen....
Het maakt niet uit of het om gewone verkeersvliegtuigen gaat of om militaire vliegtuigen.
Alle vliegbewegingen zijn bekend.
Het luchtruim wordt altijd in de gaten gehouden, de luchtmacht weet dus precies waar er wat vliegt en dus ook of er een vliegtuig door de geluidsbarrière gaat.
Die geven dit soort dingen nooit prijs idd!