Eerst eventjes een introductie;
In 2009 zijn mijn broer en ik voor het eerst naar Tornado Alley afgereisd om met een team meteorologen en thrillseekers storms te gaan chasen. Een erg rustige 8 dagen rondreizen heeft uiteindelijk, op een flinke storm in Abilene, TX na, weinig spectaculairs opgeleverd. Er waren simpelweg geen storms te vinden maar enkel zon en hoge temperaturen (en die wilden we nu net niet hebben!) Het twee weken durende familiebezoek in Colorado heeft uiteindelijk gelukkig voor meer actie gezorgd.
Een erg goede reden dus om voor 2010 opnieuw te boeken maar ditmaal een 12-daagse tour om zo onze kansen te vergroten. En laat deze tour nou op maandag 31 mei gaan beginnen! Op zondag de 30e vliegen wij naar Oklahoma-City om de volgende dag met 2 auto’s het warme asfalt van de plains te gaan berijden.
Het bedrijf dat de tour verzorgd is overigens op 9 mei j.l. al begonnen en op 10 mei direct met de neus in de boter gevallen, of zal ik zeggen, met de motorkap in de slurf. Tijdens de tornado-outbreak van deze dag kwam Chase 2 (de 2e auto van de tour) plotseling tussen 2 tornado’s in en werd vervolgens geraakt. Resultaat; meerdere ruiten eruit en de skikoffer verderop in het weiland. Aftermath; Gelukkig geen ernstige verwondingen maar wel een live-interview bij News 9.com. Dit naar aanleiding van het filmpje dat door 1 van de inzittenden gemaakt is;
en
http://www.kwtv.com/Global/category.asp?C=...;autoStart=true
Vanaf 31 mei zal ik dus, wanneer de infrastructuur dit toelaat, zo veel mogelijk informatie posten in dit topic om jullie te laten meegenieten van de (hopelijk) bizarre weersverschijnselen die wij gaan tegenkomen!
Keep you posted
Groetjes,
Arjan
Of juist wel!
Bedankt voor jullie reacties, leuk om te weten dat er hier in NL zoveel fanatieke volgers zijn!
Bedankt voor jullie reacties, leuk om te weten dat er hier in NL zoveel fanatieke volgers zijn!
Die direct hit ging nog wel blijkbaar, dat dan weer wel. Maar iets van een zwaardere categorie lijkt me toch niet zo lekker.....
Als ik dit zo zie krijg ik ook erg zin om de uitnodiging van mijn familie daar, ook maar eens om te zetten in een reisje. Toch schat ik de kans klein in, maar het kriebelt wel.
Net als vorig jaar zijn de tassen gepakt, de tickets geprint en de tanden geflost! Jaja, de Twisterbroertjes zijn er klaar voor.
De komende weken kun je onze avonturen hier volgen, wij zullen proberen zoveel mogelijk twisters te spotten om ze vervolgens op dit forum te deponeren.
Tja, need I say more? Ik denk het niet. Tijd voor een goede nachtrust!