:)
Kan je meer specifieker zijn want dan ga ik melding maken bij ESSL. Tijdstip/richting, hoe lang duurde het, hoeveel procent dat de funnel was te zien
begrijp ik hieruit dat dit dus inderdaad een funnel was? aangezien jij de expert bent onder ons jan
de foto is genomen om 14.44, in wageningen, en ik keek richting ede/veenendaal ongeveer. hij duurde niet zo heel lang, vanaf dat ik hem zag, de laatste foto die ik heb genomen hiervan was om 14.49, dus ongeveer 5 minuten hooguit, misschien zelfs wel iets minder want de laatste fotos zie je het eigenlijk bijna niet meer. hij trok aan me voorbij in oostelijke richting zon beetje. hoever die naar beneden gekomen was in procenten heb ik geen idee van, daar ben ik te noobish voor
begrijp ik hieruit dat dit dus inderdaad een funnel was? aangezien jij de expert bent onder ons jan
de foto is genomen om 14.44, in wageningen, en ik keek richting ede/veenendaal ongeveer. hij duurde niet zo heel lang, vanaf dat ik hem zag, de laatste foto die ik heb genomen hiervan was om 14.49, dus ongeveer 5 minuten hooguit, misschien zelfs wel iets minder want de laatste fotos zie je het eigenlijk bijna niet meer. hij trok aan me voorbij in oostelijke richting zon beetje. hoever die naar beneden gekomen was in procenten heb ik geen idee van, daar ben ik te noobish voor
Dank je wel voor de info. Ik ga het melden aan ESSL en ik denk ook inderdaad een funnel. Wel ga ik even het een en ander aanpassen zodat de foto's ook te zien zijn voor de mensen van ESSL. Gezien de funnel schat ik hem wel 20% in
Nee hoeft niet hoor het is al gelukt
funnel cloud
Dordrecht Above the "Oudendijk" , Zuid-Holland
Netherlands (51.81 N, 4.67 E)
17-05-2010 (Monday) 11:45 UTC (+/- 1 min.)
based on: information from an eye-witness report
land use: land land use where event was first observed: land
vertical development: 20% of the distance cloud-ground
Because of an upper trough and under the leftaxis of a Jet stream convection developed. Windshear was mostly unidirectional and LLS was weak. Funnel was of 'spouttype'. Showers became heavier when moving eastward.
report status: plausibility check passed (QC0+)