De start van het officiële toerisme seizoen op Mallorca pakt een beetje nat uit. Het weer sloeg helemaal om naar zware regen en onweer. Er werd door de Spaanse weerdiensten een onweerwaarschuwing uitgegeven. Op momenten werden er windstoten van 80 km/u gemeten op het eiland en schommelde tijdens het noodweer de temperatuur tussen de 9 en 20 graden celsius.
De zware regen zorgde voor veel overstromingen waarbij vooral de wijken Gomila en El Molinar in Palma en Playa de Palma flink werden getroffen. Brandweer werd meerdere keren opgeroepen om uit te rukken om kelders leeg te pompen. Ook het verkeer ondervond veel hinder van het weer.
Voor dinsdag zien de vooruitzichten er niet beter uit. Pas woensdag zal het op gaan klaren en kan de zon weer vaker tevoorschijn komen. Donderdag zal het bijna helemaal niet meer regenen waarbij ook langzamerhand de temperaturen weer stijgen
©Onweer-Online | Gewijzigd: 10 februari 2017, 09:31 uur, door Joyce.s
We waren opweg vanuit Palma naar ons appartement met de bus en langzaam zag je vanuit de bus dat er steeds meer water begon te komen toen we plaatsje binnen reden.
Dacht dat het allemaal wel mee zou vallen maar toen we uitstapte zag je pas hoeveel water er gevallen was.
We stonden even te schuilen maar we moesten toch naar het appartement lopen.
Auto¨s die met halve deuren in het water stonden.
Dus schoenen, sokken uitgedaan en met blote voeten over de straat gelopen.
Stond op het kruispunt tot mijn knieen in het water, wel mooi gezicht als extreem weer liefhebber haha.
Maargoed riolering stond blank en alle straten stonden onder een meter water.
Heb foto´s maar kan die hier niet uploaden, dat doe ik als ik thuis ben dan kan je zien wat ik bedoel.
Savonds heeft het nog lang doorgeregend en flink geonweerd.
Het engste was nog dat er een muur bij een hotel weggeslagen was waar we langsliepen op de terug weg.
Later hoorde we dat ook de stoep waar we overheen gelopen waren weggeslagen was.
Was dus blijkbaar kwestie van minuten nadat wij eroverheen gelopen waren dat hij ook weg was.
Dat was wel even schrikken!!!