Ik kan me nog herrineren dat er hier meer mensen waren met dezelfde hobby, dus tips zijn altijd welkom
Heb sinds vorige week dinsdag een RC vliegsimulator gekocht, en ben al druk aan het oefenen
Geloof mij, het valt niet mee ^^
De plaatselijke modelvlieg vereniging staat aan mijn zijde, en helpt me ongelofelijk veel met deze hobby..
De heli die ik over ga kopen van een collega vlieger is een T-rex 450 elektrische heli
:P failure? Jaloers
| Gewijzigd: 30 april 2010, 20:54 uur, door Joey
Ja sinds mijn 4e ofzo, ging ik elk weekend naar de plaatselijke vereniging, en keek ik mijn ogen uit!
Sinds vorige week had ik zoeits van! Je leeft maar 1 keer en daar moet je gebruik van maken!
Wha! xD.. jaa idd ff iemand plagen met de heli!
Geniale opmerking!
I know
Maar daar ga ik me toch niet aan houden xD
Hier rondom het dorp is 1 en al weiland ^^
Maar alleen maar mogen vliegen bij een vereniging is ook niks an. Gewoon lekker zelf je plekkie zoeken, Regels, regels...
De techniek van tegenwoordig maakt het wel wat meer betaalbaar.
Mijn oom had vroeger, denk jaar of 10-15 geleden al heli's, daar ging heel wat geld in zitten...
Momenteel heb ik zelf al een paar jaar diverse simpele electrische (budget) helikopters.
Het plezier is er niet minder om... Moet er niet aan denken dat er even 1500 euro naar beneden komt zeilen
Als eerste, voor exact 99,95 euro, mijn nieuwste aanwinst een 2,4 Ghz, E-Sky Big lama, leuk maatje, tamelijk eenvoudig qua onderhoud en techniek, stabiel, en erg leuk om te vliegen! Zelfs met wat wind goed te handelen, als je maar de ruimte hebt.
En het belangrijkste: reserve onderdelen kosten niet veel. Setje rotors kost maar 4 euro, wel ga ik ze mettertijd vervangen voor X-treme blades, deze zijn sterker en voorkomen een zogenaamde "Bladestrike".
Een erg goede aanrader voor de beginner dus, want in het begin verkloot je nogal wat rotor bladen
Tevens heb nog een stuk of 5 "Silverlit PicooZ" mini foam helikopters voor binnenshuis, waar het bij mij eigenlijk allemaal mee begon
http://www.silverlitshoponline.nl/producte...rc_helicopters/
En dan nog een Apache AH-64 van 40 cm, die eigenlijk voor binnen is, maar bij windstil weer ook prima buiten vliegt.
Gekocht op de Beverwijkse bazaar voor 35 euro
Hier nog een leuk filmpje! Met recht een kunstenaar
Over de regels:
Het is met oplettendheid van de bestuurder (gezond verstand) gewoon toegestaan om te vliegen in de bebouwde kom/openbare weg met toestellen onder de 25 Kg. Mits je dus geen overlast of gevaar veroorzaakt, en een geschikt plekje hebt. Dus als jij niet langs een drukke weg, op een volle parkeerplaats, of midden in de kalverstraat gaat staan,en dwars door de winkelende menigte maait, is er niemand die je "officieel" wat kan maken.
Een veldje of industrieterrein is dus geen enkel probleem. Ik vlieg al een aantal jaar in de achtertuin, op het trapveldje voor mijn huis, of de velden van de plaatselijke voetbalvereniging een eindje verder. Ik heb nog nooit problemen of klachten gehad. Het moet wel heel raar lopen wil ik schade of letsel veroorzaken, maar dat valt gewoon onder de meeste WA verzekeringen. (kijk dit wel na in de kleine lettertjes)
Nou vlieg ik electrisch, maar met brandstof heli's kan ik me voorstellen dat je nogal wat geluidsoverlast en stank kan veroorzaken. Uit goed fatsoen ga je dan niet 3 uur vliegen bij de buren voor de deur, of midden in een woonwijk als iedereen net lekker buiten zit. Er kan je dus altijd gevraagd worden je activiteiten te staken of te verplaatsen, maar "officieel" verboden is het niet, en er staan geen sancties alszijnde een boete of inbeslagname tegenover.
Hieronder het officiele wetsartikel van Verkeer en Waterstaat:
http://www.modelvliegsport.nl/index.php?op...5&Itemid=67 | Gewijzigd: 10 mei 2010, 02:46 uur, door Romani