Citaat van Horus, vrijdag 30 april 2010, 0:56 uur Met een mobiel? R.E.S.P.E.C.T.!!!Lucky shot?
Je kan het inderdaad zien als een lucky shot , al is het wel een motivatie om het vaker te proberen, kijken of het lukt om met de middelen die je (ik) hebt ook onweer vast te leggen. Ik greep naar m'n mobiel omdat me camera (ook al een oud simpel dingetje dus niet zo spectaculair) geen power meer had.
Enfin, ik bedacht me dus het volgende. Een stevige CC of CG bliksem is maximaal 1 seconde (ongeveer denk ik). Reactievermogen van de mens is 0,3 seconden. Oftewel, het zou mogelijk moeten zijn, denk ik, om als je de bliksem ziet te reageren door op de ontspanknop te drukken. Dat is dus wat ik heb gedaan.
Echter is het in de praktijk een stuk lastiger altijd...;).
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ahh je vrienin dacht dat je de overbuurvrouw stond te fotograferen... Je moet gewoon veel geluk hebben, dat had mijn zus ook met haar ouder camera, en vooral met zo'n camera van een mobiel.. de kwaliteit is minder dan van een fotocamera en de functionaliteit is een stuk minder. Dus vind ik het best knap.