De brandweer van de gemeente Hulst is donderdagavond uitgerukt na een blikseminslag in een woning aan De Verrekijker in Sint Jansteen. Daarbij zijn geen gewonden gevallen. Hoe groot de schade aan de getroffen woning is, kon de woordvoerster van de Veiligheidsregio Zeeland donderdagavond nog niet meedelen. Na een geweldige lichtflits, direct gevolgd door een enorme klap, brak brand uit in de kap van het huis, de helft van een twee-onder-een-kap woning. De Hulster brandweer ging direct na de melding met twee blusauto's en een hoogwerker ter plaatse.
Ongeveer een uur na de brandmelding kon de officier van dienst het sein 'brand meester' geven. Volgens de woordvoerster van de Veiligheidsregio Zeeland werd de bewoners van beide woningen onmiddellijk na de melding van de blikseminslag door de hulpdiensten telefonisch al gesommeerd de woningen te verlaten. Hoeveel mensen zich in de twee huizen bevonden op dat moment, was bij de woordvoerster niet bekend.
Bron PZC
Nou ik schrok ook even.
Ik had het al vermeld in andere topics maar zet het ook nog even hier.
Ik keek uit het raam en precies nadat ik wou beginnen met filmen was er een inslag 200 meter voor me neus vandaan.
Alle stroom viel uit in huis ook het beeldscherm van de computer trilde helemaal.
Dus ik had me schrikmoment wel even.