Vannacht ben ik wel rond half3 gewekt door grote regendruppels en heb ik nog even van wat mooie flitsen en donders kunnen genieten
Vannacht ben ik wel rond half3 gewekt door grote regendruppels en heb ik nog even van wat mooie flitsen en donders kunnen genieten
LOL bij ons kwam precies dezelfde bui, precies om half 3 ook over ons heen
O, maar 't laatste wat ik had gelezen (werk enzo hè , dat anderen samen in één dag tientallen pagina's weten te vullen verbaast me altijd weer) was dit:
Zonder gekheid, bij Estofex verwachten ze dus vooral dat de trigger te zwak is, waar door er geen lijn maar geisoleerde buien ontstaan en ook valt de trigger niet goed of te kort samen met de beste onstabiliteit. Als er een bui ontstaat kan die wel flink door groeien.
Het luchtvaart weerbericht laat (net als Jan) ook tot zeker 17.00 niks gebeuren.
En het KNMI:
Vanaf vanavond vanuit het zuidwesten op nadering van het koufront en hoogtetrog buiige neerslag, hoge basis. Onweer is ook mogelijk. Indecs geeft een vooral een kans voor het zuiden en zuidoosten. Het convectieve signaal is in ECMWF groter dan in Hirlam. Onstabiliteit in de progtemps vallen dan ook erg mee, als er uberhaupt al sprake van is.
Daniel
Leek me een voorspelling, en met de KNMI guidance en 'ALS er een bui ontstaat..', weinig aanleiding gevend tot voorplezier. Maar ja, ha'k ook toch geen tijd voor
Mooi dat het later op de dag er anders uit ging zien
Maar het deed me een beetje denken aan die ene morgen in mei van vorig jaar. Ook meende ik, bij het aanstormen c.q. losbarsten van de bui, arcus-achtige structuren waargenomen te hebben tijdens de vele ontladingen die ik zag.
Zag er werkelijk mooi uit, maar de bui die denderde met een rotgang voorbij, en kon al snel weinig meer zien door de regen en harde wind die opstak.
das niet waar jan
werd rond kwart over 2 wakker en half 3 hoorde ik wat gedreun in de verte.
had totaal niets meer verwacht nadat die 1ste bui van half 12 voorbij was maarja wel super gaaf flinke regensbui met lichtshow en wat donders. ging bijna an 1 stuk door