En GraphicNizor, je bent eigenlijks wel rap in oost vanaf Zwollywood (mits je natuurlijk eigen vervoer hebt).
Kun je eventueel daar plaatjes knappen als het in NO weinig wordt.
ja en dan fietsen naar dld? zou willen dat ik dat zo ff kon, helaas wil het kwa vervoer nog niet lukken, het is even hopen dat mn ander teamlid joey kan... en anders heb ik gewoon pech gehad..
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Tussen een uitgestrekt maar vlak hogedrukgebied over C-E-Europa en een trog over de Oceaan wordt met een SW hoogtestroming warme lucht aangevoerd met een T850 rond +10° vannacht en morgenvroeg over België. Belangrijk voor ons is de onstabiele golf die actueel west van Bretagne aanwezig. Deze golf wordt getriggerd aan de voorzijde van een scherpe trog in de hoogte op de barocliene zone aldaar. Ook de rechter ingang van een anticyclonale jetstreak speelt hierbij een rol. Vlak daarvoor ontwikkelt zich boven land de komende 12h een CONV.LINE/thermische trog welke zondag 18z over onze regio verwacht wordt.
Het frontaal systeem zelf en dus ook de golf volgt onmiddellijk op de trog maar het lijkt er op dat de CONV.LINE de activiteit van het front overneemt en overgaat in een koufront. Hoe dan ook lijkt het erop dat er een groot deel van de dag weinig zal gebeuren, toch zeker tot wanneer de trog aankomt. Daarvoor lijkt de luchtmassa te droog en is de triggering te zwak.
De kansen op enkele onweersbuien wordt reëler in de avond wanneer de trog over de regio trekt en ook tussen de trog en de frontale golf blijven de onweerkansen aanwezig. Vlak voor de golf wordt immers de meest onstabiele lucht naar het noordoosten getrokken, met duidelijke WAA op 850 hPa en snel opklimmende TE850 waarden rond 45°. Vooral in de avond en daarop volgende nacht kunnen er enkele onweersbuien vallen. De intensiteit hiervan lijkt mee te vallen door een binnen de perken blijvende windshear. De SRH01 loopt op naar zo'n 100 m²/s² en de BRN shear klimt naar een 50 m²/s². De 03 shear haalt zo'n 15 m/s. Samen met een niet al te hoge latente onstabiliteit (CAPE rond 600, Showalter Index rond 0 en een SB-LI rond -2) geeft dat maar beperkte kansen op veel organisatie. Daarom dus slechts een SLGT RISK.
Severe Weather Outlook Benelux
BOV verwachting
Wordt steeds spannender.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Morgen de radars in de gaten houden en een tjees-plan bedenken.....
Dat was een stukkie over mezelf Als het nodig is, ga ik zelf de grens over.
Is jammer dat je niet over eigen vervoer beschikt.
Ik heb me spulletjes ook al klaar liggen. Ga morgenavond met me broer op pad. Ik denk dat het voor ons het oosten des lands gaat worden en desnoods, als het nodig is, dat we DLD in gaan. | Gewijzigd: 28 april 2010, 22:35 uur, door arjanbruggink
KNMI geeft ook aan dat de voeding van de buien op hoogte zit, door gebrek aan vocht aan de grond. Hoge bliksemactiviteit... ik laat me graag verrassen
Edit: net nog even GFS bekeken, in vergelijking met GFS vind ik het KNMI weer erg voorzichtig...
Daniel | Gewijzigd: 28 april 2010, 22:39 uur, door KnightDoppler
Morgen schijnt de zon nog een groot gedeelte van de dag al is er wel sluierbewolking aanwezig. In de loop van de middag wordt in het westen de bewolking geleidelijk dikker. Aan het eind van de middag en avond komt er vanuit het zuidwesten buiige regen met daarbij ook een kleine kans op onweer. De temperatuur loopt flink op, naar 23 graden langs de westkust tot lokaal 29 graden in het oosten en zuidoosten. De wind is zuidwestelijk en overwegend matig, kracht 3 tot 4. Vanuit het westen draait de wind in de loop van middag naar westelijke richtingen waardoor het daar dan afkoelt.
Uitgifte: 28/04/2010 18.57 uur LT
Da's lang geleden dat ik hier ben geweest
Of zijn de kansen al weer kleiner geworden m.b.t. onweer e.d.??
Voor mij ist ff belangrijk welke regio ik op ga zoeken, want wil met me broer op pad morgen.
Ben zodoende al een beetje aan het uitzoeken welke kant ik op ga. Want als het NO weinig word.....
Ben erg benieuwd ofdat dit nog gaat veranderen, aangezien de temp. in het oosten hoger ligt (29 graden), dan in het westen met zo'n 23 graden, lijkt mij de meeste kans liggend op het oosten, maar toch zoals ik het bekijk heeft dit keer het zuidwesten meer kans op zwaar weer, dan normaal gesproken het oosten....
Nou ja oost west, thuis best zullen we maar zeggen.....
morgen weten we het antwoord, en wordt het weer eens een gezellig avondje chatten, en zelfs misschien wel chasen...
ga er nu nog maar een nachtje over slapen.....
Maar goed, lange tijd even offline geweest, maar heb o-o weer gevonden hoor....
gr. Marcel.
Ben erg benieuwd ofdat dit nog gaat veranderen, aangezien de temp. in het oosten hoger ligt (29 graden), dan in het westen met zo'n 23 graden, lijkt mij de meeste kans liggend op het oosten, maar toch zoals ik het bekijk heeft dit keer het zuidwesten meer kans op zwaar weer, dan normaal gesproken het oosten....
Nou ja oost west, thuis best zullen we maar zeggen.....
morgen weten we het antwoord, en wordt het weer eens een gezellig avondje chatten, en zelfs misschien wel chasen...
ga er nu nog maar een nachtje over slapen.....
Maar goed, lange tijd even offline geweest, maar heb o-o weer gevonden hoor....
gr. Marcel.
29 graden lijkt me erg veel maar het kan toch, hopen dat morgenvroeg meer duidelijkheid is over de intensietijd, van de neerslag en uiteraard het onweer Gr Alain