Première 5 mei 2010 om 21:35 uur
Wees getuige van de meest spectaculaire en dodelijke weersverschijnselen ter wereld in 'Tornado Road', een serie die je op het puntje van je stoel laat zitten. In de VS doen de meeste tornado's zich voor in Tornado Alley, een gebied dat delen van Texas, Oklahoma, Nebraska en Kansas beslaat. In deze regio toont Moeder Natuur haar enorme kracht, waarbij alles op haar pad wordt verwoest, met inbegrip van mensenlevens. In elke aflevering volgen we verschillende teams die het spoor van een verwoestende tornado volgen in de hoop de krachten achter deze indrukwekkende stormen te analyseren. Of de teams het nu doen voor onderzoek, wetenschap of puur voor de adrenaline, ze hebben in elk geval één ding gemeen: ze genieten van de spanning van de jacht.
Discovery Channel
--------------------------------
Deze nieuwe serie gaat woensdag 5 mei om 21:35 uur in premiere in Nederland! De serie is oorspronkelijk gemaakt door "The Weather Channel", maar word nu uitgezonden door Discovery. Hieronder de Amerikaanse trailer voor de serie.
Misschien nog wel spectaculairder want denk niet dat die zo goed zijn voorbereid als de pro's
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
whahahaha nou idd! vervelend arrogant mannetje! en nog n kluns ook! kapot geergerd aan m!
TornadoRoad staat genoteerd
ik sta te trappelen!
Mijn gids zegt:
Tornado road: The storm
Discovery
5 mei 2010
21:35 - 22:35
Documentaire