óh..... Sielug!!!
helemaal niet eigen schuld dikke bult, moest'tie maar geen rondjes zoemen in m'n slaapkamer. sterker nog: hoe durft zo'n lelijk ... wesp in vredesnaam binnen te komen: SCHANDALIG
Volgens mij zijn ze nu geschikte nestplekjes aan het zoeken. gisteren waren we bij een vriendin op het dakterras en daar stikte het van de wespen (en echt joekels hoor!!). Ze waren duideiljk in alle gaatjes in het hout aan het zoeken naar geschikte ruimten voor zo'n heerlijk wespennest.
ze vielen ons ook totaal niet lastig, ook al hadden we cola e.d. op tafel staan.
Dus als je ze nu erg veel ziet....beware!
Maarehmmm.. ik moet bekennen dat ook IK ze ontzettend haat!
vorig jaar de wespenplaag hier gehad ofzo?
bah.. zit je op een terrasje lekker met een colaatje, en een overheerlijke tosti.. !!
Komen dr wespen op af, in en om mijn colaglas, én op mijn tosti.. had nog nie eens een slok van mijn cola gehad en nog neit eens een happie van mijn overheerlijke tosti...
Getver.. dan hoef ik mijn lunch ook écht niet meer...
(Natuurlijk heb ik ook ontzettend hysterisch in het rond staan slaan.. mensen keken me aan van.. 'Wtf?'
Uhm jaa.. that's me, met de hekel aan wespen:P )
Haha..
@Wendy: hysterisch doen als je een wesp ziet is niet alleen voor vrouwen weggelegd, ik doe ook altijd een heel apart dansje hoor
Afgelopen zomer in Frankrijk stikte het van de hoornaars. Van die vliegende honden. Bah. Schijnen ook steeds vaker voor te komen in het noorden... :S
En oh ja, horzels zijn totaal iets anders. Die steken niet eens.
daar door zie je ze veel op ongelakte hout zitten daar knagen ze van als je goed luistert kun je het zelfshoren
en maken dan eenbegin van het nester mee.
als de eerste werksters uitkomen zie je de koningin niet meer,
per koningin die je ziet zijn het zo een 2000 wespen dus een de nek om draaien is niet zo een punt hoor.
die andere foto is idd een hoornaar die zijn 2 keer zo groot als een koninginnenwesp maar doen eigenlijk nooit wat.
die vliegen ook s nachts en als een hoornaar je steekt dan is het het zelfde als een gewone wesp.
ze zijn er niet zo veel en best heel mooi en voor al ze eten muggen en zo.
Horzels zien er uit als hele grote vliegen en legen eitjes op paarden bennen.
binnen in het paard wachten ze tot het lente word en komen dan via de mest weer naar buiten.
een horzel leeft maar een week. | Gewijzigd: 20 april 2010, 14:04 uur, door ing
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
bijen zijn hier in de tuin ook al flink bezig , als ik ze vast kan leggen , plaats ik ze !!
hommels lijken me ook schitterend om te fotograferen ( soort van Cargovliegtuig )!
Groet,
SC