Vond het niet erg want moest veel buiten doen vandaag.
Wel veel dreigende luchten voorbij zien komen en een paar keer de regenboog.
Ben benieuwd wat morgen brengt.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
SYNOPSIS
An upper trough over western Europe will lead to unsettled conditions over large portions of western-central Europe and the north-central Mediterranean. Most of the convection will occur in cold polar air near the trough axis. At the southern tip of the trough, cyclogenesis is forecast over the Gulf of Genoa. The resultant 1010 hPa surface low may become the focus for a severe weather episode in northern Italy as unstable air will be present in an environment with strong shear and SRH.
Stable conditions will prevail over SW Europe and most parts of eastern Europe where high pressure will dominate. In the second half of the forecast period, a large cyclonic vortex approaches the British Isles from the southwest, leading to strong to severe gusts due to an intense gradient flow.
France, Benelux countries, NW-central Germany
Near the upper cold core of the trough, steep mid level lapse rates and diurnal heating will lead to a few hundred J/kg CAPE. LL shear and SRH3 are locally augmented and 10 - 15 m/s deep layer shear should be sufficient for some briefly organised multicells. Storms may be accompanied by marginally severe hail and strong wind gusts. After sunset, thunderstorm activity will diminish as CAPE vanishes.
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
want in zuid frankrijk is een nogal leuke onweers verwachting te zien,
heb net nog gekeken op meteox.com en daarop is te bekijken hoe het in zuidfrankrijk dr aan toe gaat,
gewoon een erg dikke cb, dat wilt dus zeggen 1 grote rooie stip, onweer dus.
iemand die daar wat meer uit kan halen eventueel?
beelden / foto's zijn misschien wel mooi genoeg,
want ik vrees niet dat voor de gene die daar wonen nog niet in slaap kunnen ploffen vanwege de harde onweer die daar op moment actief is.
kwa ontladingen kan ik dus helemaal niks over zeggen, want ik ben daar nog niet echt helemaal over uit,
maar ik schat dat het ergenst tussen de 20.000 en 50.000 ontladingen zullen zijn of hoger,
aangezien de grote rooie plek die daar boven hangt, beloofd dus heel wat moois.
gegroet, pascal
aangezien het seizoen al mooi gestart is met wat aantal leuke onweers buien.
vind ik deze in zuid frankrijk al een mooi beginnetje,
en inderdaad zoals jij zegt,
laten we het er op wagen en hopen dat deze zeker komt,
want ik zit er natuurlijk wel weer op te wachten om mooie foto's te maken dit jaar,
aangezien het weer zich eigen toch wel elke keer om laat slaan van zon naar onweer, regen en hagel,
dus van mij mag zo'n ontwikkeling best plaats gaan vinden in ons kleine lilliputter landje
en hopen dat m'n maat snel z'n rijbewijs in handen krijgt om dan wel wat af te gaan reizen en zoeken naar wat ontwikkelingen van deze prachtige onweersbuien en te mogen bestuderen van dichtbij,
en natuurlijk dat er bij een praatje ook wat plaatjes aan te pas gaan komen,
want dat is natuurlijk wel hardstikke leuk,
aangezien ik van kleins af aan al best wel weg heb van dit soort buien vind ik dat toch een mooie gelegenheid om mee te nemen en kijken of we de zaak een beetje kunnen inspecteren van hoe het zich eigen aan het ontwikkelen is,
zoiets wilde ik altijd al, zoals men dat noemt, jagen op onweersbuien,
dat zijn gewoon leuke dingen om mee te maken, maar ook de veiligheid er van in te zien niet zelf geraakt te worden,
en mochten meer mensen zich geroepen voelen om eens een groep in elkaar te zetten dit te kunnen doen,
zou dus echt voor ons een goed moment zijn om dit seizoen met volle handen aan plaatjes en filmpjes terug te komen,
met niet te vergeten met een mooie rapportage van wat er zich af heeft gespeelt.
tot zover ik gewoon mijn best er op kan doen dit te gaan organiseren zal echt niet verkeerd zijn
met onderandere een leuke naam voor een leuk groepje mensen die altijd wel tijd hebben om te gaan jagen,
gegroet, pascal | Gewijzigd: 4 april 2010, 05:28 uur, door xadosho
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
we maken zeker in het midden en oosten er goede kansen
dat werd v******e ook es tijd ook lol, hoe dan ook jan liet gisteren wat kaarten zien, en zo rond 11 uur vanmiddag hebben we een cape van 500 en lifted van -1 if -2, al weet ik nie of dat al veranderd is dus hier ff wat kaartjes, ook de convectieve bewolking ziet er goed uit
zo te zien is cape/liefded niet veranderd, het oosten en noorden moet zorgen dat ze rond 11 uur op stap gaan, then gehts loss!!!
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl