Even een korte update. Hoewel de kansen op tornado's niet heel groot zijn, plaatsen we toch nog even een update, je weet maar nooit.
Vooral donderdagnacht en vrijdag is de kans op severe weather het grootste. Er wordt koude lucht vanuit het noordwesten en warme, vochtige lucht uit de Golf van Mexico aangevoerd. Donderdagavond zullen de eerste buien gaan ontstaan tussen Abilene (Texas) en Wichita (Kansas). De buien verplaatsen zich gedurende de nacht op vrijdag en op vrijdag zelf naar het oosten.
Het grootste gevaar bij deze buien zijn de zware windstoten en hagel, hoewel een tornado niet uitgesloten is (kans hierop is klein, maar aanwezig).
Donderdag:
Vrijdag:
Afbeeldingen: spc.noaa.gov en Accuweather
Voor een upgrade naar een MDT Risk zou er in de aankomende modellen sowieso iets aan de luchtvochtigheid moeten veranderen. SPC zal rond 20:00 uur weer updaten. Ik kijk er alvast naar uit en ik hoop dat Jan gelijk krijgt!
Stay Tuned voor updates!
Het SPC blijft voorlopig bij de Slight Risk. Er word nog altijd een beperkte luchtvochtigheid voorspeld, in combinatie met een sterke inversie. SPC houdt het voorlopig op 1 á 2 tornado's. De grootste kansen hiervoor liggen in Noord-Oost Texas Morgenochtend weer een nieuwe update!
Edit/ Bovenstaande antwoord van mij is niet correct. Ik had je vraag verkeerd begrepen!
hier kun je het volgen als hijgaat chasen
maar nu is er bij duncan in de buurt ook al een goede bui
moet je maar op radar klikken en dan beetje uitzoomen;P
BVD!
Dat verschilt per situatie. Het tijdsverschil met het westen van de VS is 12 uur, waar het verschil met het Oosten slechts 5 uur is. Als er in het midden van de VS rond 17:00 severe weather word voorspeld, dan hoef je hier pas rond 23:00 uur naar de radars te gaan kijken.
Het beste is om dit topic in de gaten te houden. Zodra er iets gebeurd dan wordt dat vrij direct gemeld
Momenteel geldt er overigens een Severe Thunderstorm warning in delen van Oklahoma, dit vanwege de doorkomst van een squalline. In Oklahoma is het momenteel 5:00 uur in de ochtend
| Gewijzigd: 2 april 2010, 13:05 uur, door Narmolanya
Het beste is om dit topic in de gaten te houden. Zodra er iets gebeurd dan wordt dat vrij direct gemeld
Momenteel geldt er overigens een Severe Thunderstorm warning in delen van Oklahoma, dit vanwege de doorkomst van een squalline. In Oklahoma is het momenteel 5:00 uur in de ochtend
dankje Ik volg deze topics over severe weather altijd graag, maar meestal gebeurt er iets als ik er niet ben, dus vroeg me af waneer ik thuis moest blijven | Gewijzigd: 2 april 2010, 15:38 uur, door Narmolanya