Ik heb een vraagje ter betrekking tot het weerstation dat ik vorige week aangeschaft heb.
Het betreft een alecto ws 4000. Deze is nu achter in de tuin geplaatst, op een paal. (ca2m)
De metingen en al komen wel goed door, alleen over de wind ben ik het nog niet eens.
Ik ga er van uit dat deze een stuk hoger moet komen.
Nu heb ik een mast aan onze geven hangen, ( van vroegere zendbak) daar kan hij wel aan komen.
Probleem is dat de draden die er bij zitten weer niet al te lang zijn, zodat alles daar dan moet komen.
Dus mijn vraag is,
Maakt het veel uit als dan de hele unit op dat dak (gevel) komt te staan / hangen?
Dus windmeter /regenmeter/ temperature/ pressure?
Ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen, kan ik hem dit weekend plaatsen en daar tijden laten zitten!
Anders ga ik nog eerst 20 plekken af voordat hij voor altijd zijn plek kan betrekken!
Iedereen alvast bedankt voor de hulp.
Groet martijn ( amateur)
( hoe pas ik die typefout aan?! Plaatsen is het uiteraard!) | Gewijzigd: 31 maart 2010, 23:30 uur, door MarkNL
ik heb windmeter op het dak, regen en temp meter beneden in de tuin.
zou je uit kunnen leggen wat voor draden je hebt die tussen de componenten zitten?
en je kan dus zeer makkelijk zelf een lange kabel maken je moet alleen ff zo'n tang hebben om ze vast te zetten