Wie op warme lentedagen had gehoopt voor het verlengde paasweekend en de daaropvolgende vakantie, moet zich geen illusies maken. De komende twee weken krijgen we onvervalst grillig aprilweer, met veel wind en soms winterse buien. Te beginnen met vandaag. Er waait een matige tot vrij krachtige zuidwester, die windstoten levert van 60 km per uur, en bij pieken zelfs tot 80 km per uur. In de nacht van woensdag op donderdag daalt het kwik tot tegen het vriespunt en kan op de Ardense toppen zelfs sneeuw vallen.
Het enige goede nieuws op weergebied, is dat het vervolgens wellicht tot oktober zal duren voor het nog eens zo fris wordt. In het paasweekend volgt immers nog wisselvallig weer, met regen maar ook droge periodes bij min of meer normale temperaturen voor de tijd van het jaar. Daarna wordt het volgens de Europese weermodellen langzaam zachter. “Maar we blijven waarschijnlijk nog wel een dag of tien onder depressie-invloed.â€
Bron HbvL
Die dag ben ik jarig, dus een 24 graden met een onweer 's avonds lijkt me wel wat
Sja, en wat die kou komende weken betreft: Eerst investeren hè, maar daar krijgen we wel een hete zomer (inclusief september en natuurlijk een halve maand oktober dan natuurlijk haha) voor terug | Gewijzigd: 31 maart 2010, 11:38 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21