De kans dat u binnenkort gestoken wordt door een mug, is niet ondenkbeeldig. Dat klinkt gek, nu de strenge winter nog maar pas voor bij is. Maar muggen kunnen de koude gemakkelijk overleven, zo blijkt. Het gaat om muggen die uit hun winterslaap zijn gekomen, zegt entomoloog Patrick Grootaert van het Koninklijk Belgische Instituut voor Natuurwetenschappen in Het Laatste Nieuws. Ondanks alle volkswijsheden kunnen muggen zo'n koude winter makkelijk overleven. Zeker de vrouwtjes. Grootaert verwacht niet dat er dit jaar meer muggen zullen zijn dan anders. 'Maar doordat we een lange winter hebben gehad en het weer in één week tijd is omgeslagen, kan het wel dat ze allemaal tegelijk tevoorschijn komen.'
Prikgevaar
Hij waarschuwt dat het prikgevaar op dit moment erg hoog is. 'Rond deze tijd van het jaar gaan de vrouwtjes op zoek naar bloed om voldoende eiwitten te krijgen om hun eitjes te leggen', zegt Grootaert. Begin volgende maand zullen ze die eitjes leggen. Dan hangt alles ervan af of we een warme periode krijgen met voldoende regen. Als dat het geval is, zullen we meer last hebben van muggen.
Bron Nieuwsblad
Ik had gehoopt dat ze door de wat koudere winter wat opstartproblemen zouden hebben, maar niets is minder waar. Ze staan al in de startblokken helaas, dus snel maar even een hordeur knutselen. Zag eergisteren al een behoorlijk stevige mug door de badkamer zweven... grmbll!
Ik heb zelf een groot deel van de middag buiten gezeten, en niks zien vliegen, ja vogels | Gewijzigd: 23 maart 2010, 20:45 uur, door stephanvanloon
De beestjes kijken naar warmte ben jij 1/10C warmer dan je partner, dan ben jij het lekkerst, verder schijnen ze te kicken op bepaalde (lichaams)geurtjes.
Zomers smeer ik wel eens wat deet tijdens avondsessies buiten, de niet deet gebruikers zijn dan zwaar aan de beurt... | Gewijzigd: 23 maart 2010, 22:39 uur, door PolderPS
De beestjes kijken naar warmte ben jij 1/10C warmer dan je partner, dan ben jij het lekkerst, verder schijnen ze te kicken op bepaalde (lichaams)geurtjes.
Zomers smeer ik wel eens wat deed tijdens avondsessies buiten, de niet deed gebruikers zijn dan zwaar aan de beurt...
Haha!, mooi vertelt weer! Hier net de deur maar dicht gedaan, het muggentuig kwam alweer binnen. Normaal heb je pas in de zomer last maar helaas is het nu al raak! Kortom aan de 'deet'!
Idd en de blind deets gaan dan naar andere slachtoffers. Heb het wel eens meegemaakt dat een anti-deeter nadat ik mezelf en het gezin ingesmeerd had, uiteindelijk mij vroeg om toch ook 'die rommel' te mogen gebruiken, omdat ze anders opgevreten werd. haha.
Beste resultaat is overigens dat sommige mensen het niet gebruiken, dan gaan de muggen/neefjes in ieder geval niet twijfelen wie ze al dan niet moeten steken.
Beste resultaat is overigens dat sommige mensen het niet gebruiken, dan gaan de muggen/neefjes in ieder geval niet twijfelen wie ze al dan niet moeten steken.
Haha, goeie tip inderdaad! Stiekem Deet smeren en vooral niet aan anderen vermelden. Ssssttt...
Ik heb het gemerkt dat het weer muggen-, vliegen- etc.-tijd is. Ik heb gisteren meer vliegjes 'gegeten' tijdens het fietsen dan in de afgelopen vier maanden ofzo... grappig toch hoe je dergelijke kleine ongemakken vergeet tijdens de winter, zodat je tegen het einde van de winter alleen nog maar kunt denken aan hitte, strand, onweer, vakantie, en andere leuke elementen van de zomer.
Reden: Ik ben vorig jaar helemaal lekgeprikt.. zat helemaal onder de muggenbulten, van top tot teen! )
Laatst in mijn slaapkamer eentje kapot gehouwen!
Heeft de hele nacht rond mijn oren zitten zoemen, werd er helemaal compleet gestoord van..... grr...
Licht aangezet, gewacht... en boem...
Wendy had verder een goeie nachtrust...
Nu zit er al 2 dagen eentje in de woonkamer, ik krijg de vlieg niet te pakken!
Mijn hondje is een ware vliegenvanger, maar krijgt het beestje ook niet te pakken...