Goed, dit is een eerste testje met elke 10 seconden een foto van 14.30-15.50 gisteren. Zo zie je mooi de opklaringen die uit het Zuiden kwamen. Alleen kon ik met die windsnelheid beter iedere 7 of 5 seconde een foto nemen, want nu gaat het wel heel snel. Maar goed, voor een eerste run met de nieuwe software ben ik niet ontevreden. Er hoort nog muziek onder, maar ik zou eerst graag wat feedback willen hebben van alle professionals hier!
Film is het beste bekeken op 720p.
| Gewijzigd: 23 maart 2010, 10:59 uur, door Harmos
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik heb een tijdje geleden ook zitten stoeien met dit soort experimenten. Wat ik toen in ieder geval heb geleerd is dat je alles (echt alles!) op handmatig moet zetten. Denk bv. aan:
- Witbalans
- ISO
- Sluitertijd
- Diafragma
- Focus
Ik had destijds een serie van 400 foto's gemaakt iedere 10 seconden. Het enigste waar ik tegenaan liep is het probleem om het geheel in een filmpje te draaien. Collega van mijn werk heeft het met Quicktime op een Apple computer gemaakt alleen waren de filmpjes 100 Mb groot.
Hoe maak jij van die losse foto's een filmpje en welke programma's gebruik je?
Groeten,
Jons
Om de films in elkaar te zetten wordt Adobe Premiere of Quicktime Pro aangeraden. Alleen bij grote hoeveelheden foto's lopen bij mij de programma's vast, ondanks dat mijn PC het wel aan zou moeten kunnen. Daarnaast maakt Quicktime er zoals je zelf ook zegt enorm grote bestanden en om die nu even naar Youtube te zetten.... Dat werkt niet handig!
Als mensen andere programma's weten heel graag!
Ik gebruik eerst Photostory 3 om van alle foto's een film te maken(max 10 fps :S) en gebruik daarna Windows movie maker om de snelheid aan te passen. Heel omslachtig, maar het werkt wel. Via deze manier kan je verschillende fps bereiken.
10, 13, 20, 26, 40. Ik ben nog wel op zoek naar een programma gelijk aan Premiere en Quicktime, die puur gericht is op timelapse maken met foto's. Suggesties zijn zeker welkom | Gewijzigd: 24 maart 2010, 10:04 uur, door Harmos