De omstandigheden daarbinnen waren onmenselijk. Martelingen en folteringen waren er aan de orde van de dag. Verder moesten de gevangenen hard werken, en kregen amper te eten.
In totaal vonden ongeveer 100 mensen de dood in Fort Breendonk, en velen duizenden zijn per trein overgebracht naar uitroeingskampen in Oost-Europa.
Al bij al, niet een al te gezellige uitstap. Heeft een diepe indruk achtergelaten, en ook nog enkele mooie foto's opgeleverd.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
het is daar echt ijzig koud in de gangen; je voelt echt dat daar iets in de lucht hangt
verder zeer mooie foto's!! | Gewijzigd: 21 maart 2010, 13:53 uur, door jones
Ik vind die van het spoor en het prikkeldraad erg indrukwekkend. Complimenten hier voor!
Kan me trouwens voorstellen dat dit wel een diepe indruk op je achterlaat. niet al te prettig..
maar al met al, prachtige foto's!
Trouwens... dat gezicht achter de deur..Hoort dat zo?
of is het iets ongewoons wat je hebt gefotografeerd? | Gewijzigd: 21 maart 2010, 14:01 uur, door AddictedStar
of is het iets ongewoons wat je hebt gefotografeerd?
Bedankt iedereen!!
Zit nogal een verhaal achter die foto:
We stonden daar in de oude SS-keuken. Onze gids was uitleg aan het geven, op een gegeven moment kijk ik een beetje rond in die kamer, en besluit een foto van de hoek met de deur te maken. Opzich, niets bijzonders, zelf tegen het saaie en oninteressante aan. Even snel naar het resultaat in zwart-wit gekeken, en weinig bijzonders gezien.
Gisteravond, ik zit een beetje de foto's te bekijken en bewerken...open ik die foto.
Schrok me werkelijk een ongeluk. Staat daar ineens een vent door het raampje te kijken
Verder ingezoomd op z'n gezicht...niemand van onze groep.
Wij zijn 2min daarvoor door die deur vanaf de gang naar binnen gekomen. Ik stond achteraan de groep, en weet 100% zeker dat die deur niet is open geweest, en dat wij de enige in de kamer waren.
Ik heb het aan vrienden gevraagd die naast mij stonden op het moment dat ik de foto maakte, en ook zij hebben helemaal niets gezien...
Schrok me werkelijk een ongeluk. Staat daar ineens een vent door het raampje te kijken
Verder ingezoomd op z'n gezicht...niemand van onze groep.
Wij zijn 2min daarvoor door die deur vanaf de gang naar binnen gekomen. Ik stond achteraan de groep, en weet 100% zeker dat die deur niet is open geweest, en dat wij de enige in de kamer waren.
Ik heb het aan vrienden gevraagd die naast mij stonden op het moment dat ik de foto maakte, en ook zij hebben helemaal niets gezien...
Werkelijk waar? Ik geloof er heel sterk in namelijk.
Dit schrikt mij zelfs, want zelfs ik kan me niet voorstellen dat je dit niet met het blote oog kan zien.
en jij zegt dat je achter aan gelopen te hebben en verder niemand gezien te hebben..
dus denk k dan zeker dat het iets ongewoons was..
De persoon lijkt een beetje erg oud te zijn, dus lijkt me sterk dat het iemand uit jou klas is.
Het vreemde ervan, op het moment dat jij de foto maakt, kijkt hij richting de camera.
En ik vind hem beetje onaardig kijken.... (alsof diegene boos is).
Knap dat je dit op de foto hebt kunnen zetten, mijn complimenten!
Ik heb ook nog aan de mensen die rond mij stonden, en toen ik de foto maakte dezelfde kant op keken, gevraagd. Ook zij hebben toen geen man gezien achter de deur...
Ik heb ook nog aan de mensen die rond mij stonden, en toen ik de foto maakte dezelfde kant op keken, gevraagd. Ook zij hebben toen geen man gezien achter de deur...
Hmm... nja ik geloof idd wel in dat soort dingen.
wel vreemd idd, dat de mensen naast jou ook niets hebben gezien achter de deur.
En inderdaad als het iemand was die binnen wilde komen, dan had diegene dat moeten doen.. en deed het niet!
Diegene zat jullie gewoon te bespieden
In ieder geval beweert dit degelijk dat er iets was, alleen je kon het niet met het blote oog zien..
Overigens hele mooie foto's. Ben erg benieuwd naar je appratuur (camera/lenzen/flitser)....
Groeten,
Jons
Ik wil nog een keer naar auwitz om daar is te kijken.
Kamp westerbork is ook zo'n plek die je gezien moet hebben vind ik.
Verder top foto's kan niet anders zeggen.