Een meteorologische curiositeit was donderdagmorgen te zien rond de tennisbaan in Zuid-Scharwoude. Een heuse windhoos, zo leek het in ieder geval, trok over een deel van het dorp. Veel kracht bezat dit verschijnsel overigens niet. Er is geen enkele melding van schade en de 'windhoos' loste langzaam op in de gesloten bewolking.
Bron Noordhollandsdagblad
dit is een trechter, met de wind die er staat zou rook uitwaaien en een waas vormen, niet een trechtervorm
lijkt me toch een gevalletje van windhoos
En laten we hopen dat de fotograaf en het nieuwsblad ons verder niet in het ootje nemen!
Net te laat, zie nu dat Pascal hetzelfde zegt!
Was dat in '97? Toen woonde ik nog bij m'n ouders vlakbij zwembad Brandenburg.
Heel veel onweer toen, en op eens windstil. en vanuit m'n slaapkamerraam zag ik de 'muur' van wind aankomen.
Honderd meter verder op zag ik de bomen omknakken, en bij mij was het nog windstil.
In onze straat 3 bomen om, en 1 stond op omgaan, en moest door de brandweer gekapt worden.
In de hele wijk was het een puinhoop, jammer dat er toen nog geen mobieltjes met camera bestonden, en ik had ook geen gewone camera helaas.
Hier de maker van de foto. Andere mensen hebben het verschijnsel ook gezien. Bij de politie is gevraagd of er schades waren gemeld. Nee dus. Ik heb meer foto's gemaakt, die wil ik graag delen. Dan kan je zien als je ze na elkaar speelt dat het geheel aan het draaien is. Das wel raar voor een rookwolk die zich ook nog eens verplaatst, dus dat was het waarschijnlijk niet. Ook raar was dat het net zo snel eindigde als het begon. Totaal maar een paar minuten geduurd. Doordat ik op een tennisbaan stond hadden ik en mijn tennismaat vrij zicht op de hemel en konden we het goed bekijken. Het heeft in alle kranten van Noord-Holland-Noord gestaan. Ik ben nog niet gebeld dat het een hoax was door de redactie, dus ik ga er van uit dat ik inderdaad wat bijzonders heb gezien.
snel even de fotos verkleind online gezet...http://www.mijnalbum.nl/Album=ASCJWYZR
Marinus
Welkom op het forum van onweer-online en dat je de rest van je foto's wilt delen met ons. Ik heb al vele verhalen gehoord dat het fake zou zijn enz enz en dat het geloofwaardigheid van het dagblad tot 0 is gedaald nadat Jan Visser weg is gegaan. Ik vind dat persoonlijk een trieste zaak dat mensen zo gaan denken. Gelukkig laat jij nog meer foto's zien en het zal mij benieuwen wat ze nu gaan zeggen. Maar werkelijk toppie dat je ze gemaakt hebt. Was ik daar maar!!! Ik heb ze ook even in een GIF-afbeelding neergezet hier...