Idd 1 flits en knal was er
kzag hem trouwens niet maar hoorde het wel
En het regenede flink he!
Mijn (on)weer foto's : Foto's
kzag hem trouwens niet maar hoorde het wel
En het regenede flink he!
Zeker! Ik keek richting Vathorst, daar zat de flits boven! HEERLIJK! Werd meteen blij, gelukkig was ik met de auto
Hier vlakbij Meppel ook wat onweer gehad.
Ik zat rustig in de kamer en zag een paar mooie luchten aankomen. Ik dus even snel op de buienradar kijken, maar er stond niks over een bliksemradar. Toen even op een andere site gezocht, en ja hoor! Onweer! Flinke regen hier met een paar flinke donderklappen. Het was toen eindelijk rustig, en om 20.00 nog een donderklap, was een lange donder.
Dus hier de eerste onweerswolk gehad, heb echt zitte genieten!
Daarna een lekker krakende donderslag erachteraan. Man, wat heb ik dit gemist de afgelopen tijd!
Helaas bleef het daar wel zo'n beetje bij. Maar ik was blij, heb de bliksem gezien en de donder weer gehoord.
Daarna een lekker krakende donderslag erachteraan. Man, wat heb ik dit gemist de afgelopen tijd!
Helaas bleef het daar wel zo'n beetje bij. Maar ik was blij, heb de bliksem gezien en de donder weer gehoord.
Helaas de flits niet gezien maar de donder wel gehoord.Overigens in Soest wel 23,4mm water naar beneden gekomen.
Mooi begin van de lente
Toch mooie turbulente wolkenluchten gezien en echt staan genieten van de zware plensregens. Verder heeft het onweer (zoals verwacht) niet zeer explosief uitgepakt. Maargoed, ik vond dit voor maart (en zelfs in sommige zomers) al heel wat. Toch aardig wat plaatsten die een redelijke onweersactiviteit rapporteerden en lokaal kwam het tot behoorlijke stortregens. Het verwachte beeld klopte ook goed, meeste onweersactiviteit in het zuiden, zuidoosten, midden en zuidwesten van NL zonder dat er heftige randverschijselen opgetreden zijn. Wel lag het zwaartepunt initieel wat te westelijk en later wat te noorderlijk. Lekker begin van de lente zo . | Gewijzigd: 21 maart 2010, 11:30 uur, door marsel
Ja zag op GFS inderdaad vrijdag ook wat CAPE. 't is nog ver weg maar wie weet
Hier geen onweer gehad, maar om half 12, half 1 en 1 uur wel drie gigantische hoosbuien. Wel gezellig als je op zolder in bed ligt | Gewijzigd: 21 maart 2010, 09:51 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Arendonk 9.1 °C 24.1 mm
Poederlee 9.1 °C 22.8 mm
Vorselaar 9.3 °C 18.1 mm
Westerlo 8.8 °C 16.2 mm
Blaasveld 9.5 °C 15.1 mm
Heist-op-den-Berg 8.0 °C 13.6 mm
Beerse 7.9 °C 7.0 mm
Kapelle op den Bos 7.3 °C 14.7 mm
Overijse 9.1 °C 9.3 mm
Denderleeuw 7.9 °C 11.3 mm
@hetweeractueel
Rond un uurtje of 1 ongeveer, werd ik wakker. door een knal... en door de stromende regen!
Ach.... het is heerlijk om zo wakker te worden!! Heb het gemist moet ik zeggen | Gewijzigd: 21 maart 2010, 10:24 uur, door AddictedStar
De genereuze regenval (zomers aandoende buien) werd veroorzaakt door het complexe koufront van een inmiddels boven Denemarken aangekomen depressie. Van belang bij de natte koufrontperikelen waren de golfvormige storingen langs het front, afkoeling op hoogte en de positie en sterkte van de straalstroom.
(bron: www.janvissersweer.nl)