2. A
3. A
4. A
5. B
6. B (het is gewone bliksem op grote afstand, dus eventueel is A ook goed)
7. A
8. B
9. D
10. C
11. D
12. B
13. B
14. A (maar de condensatiekern is volgens mij een ijsdeeltje, het is niet dat het begint als regendruppel, water vriest vast rond de kern dankzij luchtstromingen)
15. A
16. B (hier ben ik echt niet zeker van)
1,D
2,A En door de zeer korte tijd waarin de lucht verhit wordt.
3,A
4,A Maar de telefoon zelf maakt weinig uit ook als die uit staat loop je met dit antwoord de grootste kans om gezapt te worden omdat je het hoogste punt bent in ons vlakke polder land als je in een weiland staat.
5,B of het officieel is dat weet ik niet maar ik kan mij bij alle antwoorden wel een bepaalde vorm van bliksem voorstellen,alleen rollende bliksem is dubbelop voor bolbliksem en die rolt niet eens echt.
6,B
7,D
8,B
9,D maar in 2007 heeft die ook het nieuws nog gehaald.
10,C Het waren er vast heel veel
11,D Maar de vraag moet zijn wat is de bekendste ramp want er zijn meerdere grote rampen geweest die zich onderling laten vergelijken als appels met peren.
12,B
13,B Waar ik woon wel iig
14,A
15,A met een klein beetje D omdat uiteindelijk condens aanvriest op de gevormde hagelsteen.
16,B maar neerslag als er genoeg van is sleurt de omringende lucht mee in een enorme valwind dus als je onder een zeer zware bui zit kan deze valwind tot orkaankracht toenemen en de hagel versnelt dan tot formule een snelheden zelfs bij matige korrels van amper twee centimeter.
Ik ga nu de thread lezen.
En die hagelvraag heb ik ook gegokt, maar een vriend van me had het er pas over hoe snel voorwerpen versnellen als je ze naar beneden gooide, en bijv. door een trappenhuis ging al best hard, dus vandaar.
Ik dacht ook dat die vulkaan nog wat rommelde een paar jaar terug toen ik zelf een klus had in Frankrijk.
Dat was toen op het nieuws net als vage branden in een dorpje daar vlakbij ergens.
Volgens wiki was dat in 2007 wat voor mijn gevoel ook wel klopt,maar ben geen ster in jaartallen.
ik had..
1D
2C
3A
4A
5A
6B
7C
8D
9A
10C
11D
12B
13C
14A
15D
16B?
Nou eens kijken naar de antwoorden van Jan hierboven.
het meest opmerkelijke vind ik dat ik alle 'hagelvragen' GOED heb
terwijl ik daar het minste verstand van heb
vraag 4 en 7 heb ik helaas wel fout | Gewijzigd: 8 april 2010, 17:05 uur, door gerard van den brink
Vraag 10: Hoeveel doden vielen er ten gevolge van de tsunami op 26 december 2004?
A: Ongeveer 125.000 mensen
B: Ongeveer 175.000 mensen
C: Ongeveer 225.000 mensen
D: Ongeveer 300.000 mensen
Ik had C en moest D zijn kennelijk.
Vind het wel een beetje vreemd. Toen ik de test maaktte zat ik naast me moeder die een half jaar later naar Sri Lanka is geweest en heeft in haaar foto album staan dat er 230.000 mensen zijn omgekomen dus wist bijna zeker dat ik die vraag goed zou hebben :S:P
"Het dodental liep op tot ongeveer 290.000 slachtoffers in de kuststreken van de landen Sri Lanka, Indonesië, India, Thailand, Myanmar, Bangladesh, Maleisië, de Maldiven, de Seychellen en de Andaman-eilanden. Vooral het noordelijke puntje van Sumatra werd zeer zwaar getroffen. 60% van de stad Banda Atjeh werd door de tsunami verwoest en alleen hier al vielen meer dan 200 000 doden. "